Söndagsmys i höstvädret

2013-10-20 @ 14:23:00
Filippa som har börjat rida, frågade mig om jag ville följa med och titta. Och det ville jag ju så klart!
Kul var det! :) Mindes hur det var när man själv red, för så där 1000 år sen..
Små söta ponnys är rätt lagom att hantera dessutom, för hästovana människor som mig.
Hos Maud Donatello på Sättra får barnen vara med och hämta hästen i hagen, rykta, sadla och tränsa och sen rida både i paddock och ut på tur. En timme är avsatt för detta och 100:- per gång kostar det.
Sen är inte tiden skriven i sten direkt, utan det har blivit både 1,5 och mer.
Kul och prisvärt!
Tycker allt att Filippa sitter bra i sadeln. Speciellt som att det är andra gången som hon rider.
Duktig tjej!! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback