Summerar dagen

2014-04-05 @ 23:30:47
Bredvid en småsnarkande Noah summerar jag dagen.
Vaknade efter att ha unnat mig en liten sovmorgon, på tok för sent. 
8:17 hade klockan hunnit bli, och med tanke på att vi skulle med 9-färjan så bann det i knutarna. Brann gjorde också min stubin, när det som vanligt i min frånvaro, inte skett ett dyft i vad de gällde övriga medresenärers förberedelser. 
Benjamin sov, Noah var iklädd blöja o Noomi trosor. 
Jörgen satt tillsammans med de två små framför tvn.
Snabbt som attan duschade jag och plockade fram kläder åt alla samt plockade iordning sånt som skulle med.
Samtidigt som jag uppfyllde Jörgens önskan om att dirigera familjecirkusen så att han fick klart för sig vad som behövde göras och kunde delta. 
Åh, vad jag önskar att slippa dirigera någon gång och istället kunde få medverka i en samstämmig duo.
Nåja, man kan inte få allt, och med färjan hann vi, även om jag i vanlig ordning fick sminka mig med hjälp av speglingen ifrån en dvd.
Denna gång, Savannens hjältar.

Vid kommunhuset på Ekerö flyttades Noomi över i Dennis bil för vidare färd mot dansen.
Lene dök upp och hon, jag och Fanny gick på klädbytardag i Tappen.
Så värst mycket kläder köpte jag inte. Inget direkt som föll mig i smaken.
2 tröjor och ett par jeans köpte jag.
I övrigt köpte jag en hel hög med böcker och en massa barbies med tillbehör.

Fampan och jag pustar ut efter fyndjakten medan hennes mor hämtar bilen.
Jörgen hämtade Noomi i Vinsta medan jag inhandlade en present åt William på leksaksaffären i Träkvista.
För vid 13 bjöds det på 4-års kalas hos Wille.
Efter kalaset åkte jag o barnen till Mari och Melvin och lekte medan Jörgen tog en tur till Ekerö för att hämta pengar från klädbytardagen. 
För jag bestämde mig för att rensa bland lite kläder här hemma och sälja lite. 700:- fick vi sålt för.
Nu väntar...
God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback