Eldig..

2015-03-17 @ 17:29:12
..känner jag mig inte direkt! 
Men däremot inrökt, stinkande och lycklig!! 
Lycklig bara därför att, jag har jobbat ute i det fina vädret hela dagen!!
OCH för att det idag, äntligen, 
torkat upp tillräckligt ute på udden, nere vid sjön, där jag och mina kollegor försökt elda vass i drygt en vecka.
Så idag, fick vi äntligen till det!!
Känslan av att starta en eld och se den flamma upp, är bara så nice!!
Har ju vuxit upp och blivit något klokare, än då jag som liten, startade en brasa under min säng, med Kalle Ankatidningar som bas.
Mellan denna, den allra första eld jag minns att jag startade, och dagens vass-eld, har en endast en behövt släckas av brandkåren..
Det får väl vara ok, tycker jag.
I nutid är jag en säkerhetsmedveten pyroman, som nu bara safe-eldar!
Inte mindre benägen att fjutta på, allt som kan tänkas brinna bra, men bara med ett klokare urval.

Nu rimmar ju mitt brinnande intresse för eld, illa med tanke på det faktum,
att vår lillstuga brann ner för ett par år sen.. 😱
Men jag svär! 
Jag hade inget att göra med den branden!!
Den startade blixten! 
Jag var flera mil hemmifrån när den startade.
När altanräcket brann en natt, förra året låg jag o sov. Bara så ni vet!
Förutom eldandet, så njöt jag av att solen sken, så varm, på oss hela dagen 😊






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback