Men hur lång tid kan det ta..?

2013-10-11 @ 23:57:00
Idag hade vi ett inbokat läkarbesök för Noah då det skulle kollas så att han inte har nåt njurfel eller diabetes eller nåt. Vår lilla drick-och kissdocka.
Klockan 9:20 var tiden, som läkaren dessutom höll... :)
Tänkte att denna dagen skulle kunna bli riktigt produktiv då Jörgen var ledig och läkarbesöket så pass tidigt på dan att jag såg framför mig, hur mycket jag skulle hinna med.
Själva läkarundersökningen gick på nolltid.
Remiss till blodprover skrevs ut.
Tog en nummerlapp.
Nummer 47.
Går en halv meter ifrån nummerlappsmaskinen när det plingar till och vårt nummer bläddras fram.
Kliver in på labb med en lista på ett femtontal prover som skall tas.
Bästa Marja tar emot.
Häpnar över mängden prover och funderar på vartifrån hon skall ta, allt blodet till dessa..?
Armen eller fingret?
-Ska du mjölka, då går jag. Säger jag. -Då får Jörgen hålla honom!
Jo'rå, mjölkning fick det bli och Jörgen inhämtades. I vanliga fall så får de inte mjölka mina små barns fingrar på blod, utan de får Embla-på och tappa ur armen, men Noah hade så yttepyttesmå kärl att Marja stod på sig.
Det gick hur bra som helst. Noah var tapper och grät inte ens. Trots att hon tog flera rör.
Sen var det dags för urinprov och påse med plåstertejp. Det är jag expert på, så det kirrade jag inne på toan.
Såg framför mig att det skulle ta max 5 min innan påsen var fylld. Noah som kissar var och varannan minut. Det var ju liksom därför vi bokat läkartiden.
Meeen..efter en timme började vi tröttna på att sitta och vänta och läsa böcker..
När inte vattnet visade någon tendens att ta sig igenom systemet heller...
Så tog vi oss ner till centrum för att handla och lunch-utfodra barn.
Var tämligen säker på att lilleman skulle göra vad som förväntades av honom.. fylla påsen med iaf några droppar kiss då han bjöds på både mat och ännu mer vatten. Men tjii, fick vi..
Tomt!!! Tomt och tomt!!
Vi tog en sväng till Lidl också.. i desperat väntan på åtminstone några kissdroppar.
Jörgen började känna att vi kanske skulle ta med oss en påse hem och försöka under helgen, men jag tyckte att det kunde vara skönt att få det gjort nu när ändå påsen satt på.
Dessutom hade Noah somnat i bilen och då tänkte jag att han inte skulle kunna hålla sig längre.
Att han skulle kissa i sömnen.
Men det skedde inte!! Klockan började dra ihop sig och vi åkte och ställde oss på parkeringen utanför Vårdcentralen. Nompan hade också somnat.
När det började närma sig dags för att åka hem och möta upp skolbussen med Benjamin så väckte jag Noah med hans vattenflaska och försökte lura fram lite kiss.. Inget kom..
Men ett sista försök innan Jörgen kubbade in och hämtade en ny kisspåse och försåg oss med helgkul så kissade ungen tills det aldrig höll på att ta slut :)
Score!!!
Jörgen rusade in med urinprovet och jag klädde på kissdockan som somnat om igen.
13:15 åkte vi ifrån vårdcentralen och kom lagom till att plocka av Benjamin från skolbussen.
 
Hemma igen hjälptes Jörgen, Eric och jag åt och plockade isär soffan, och bar ner de delar som fick plats i vårt nya pyttelilla tv-rum :) Största familjen med det lillaste tvrummet någonsin :P
Jag dammsög soffor, klädseltvättade dem och tvättade alla soffkuddsöverdrag.
Skuvade upp hyllor, ljusstakar och en tavla med text på tillsammans med Jessie.
Så här blev det. Mysigt, pyttig och fullt tillräckligt för oss som aldrig tittar på tv :)
Ännu svårare blev det nu, då någon tv ännu inte har flyttats in i rummet.
Istället fick vi titta på rummets alla levande ljus.
 
När rummet var klart fick lust att testa att baka cupcakes med Bounty :)
Det blev ubersmarriga!!!
Tillsammans med barnen dekorerade jag dem sen, efter att Jörgen serverat oss hamburgare med bröd.
Pappa kom också och åt med oss, men både han och Jörgen åkte innan cupcakesen blev färdiga.
Pappa hem till sig, och Jörgen till Brommaambulansen eftersom han blivit erbjuden en massa kosing för att ta ett extra pass över natten..
De får väl smaska cupcakes imorrn de istället då.
Hoppas på ork nog till att ta tag i nästa rum imorrn!! Benjamins nya uppe på övervåningen.

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Oj va goda dom var
Mamman fick smaka en liten bit :)
Tjejerna blev jätte glada
Så himla gulligt av dig

Svar: Kul att de blev glada :) Nästa gång ska mamman få en egen bit :) Kram
5underbarabarn

2013-10-12 @ 21:07:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback