Helgnöje

2013-10-14 @ 23:58:00
Jag som verkligen hade tänkt ta till vara varenda timme av denna helg, då det blivit ett kortare uppehåll i Benjamins fotbollsträning i väntan på inomhustid, och lördagen därmed blivit ledig.
Var präktigt duktig och börja med taket i sovrummet som ska bli Benjamins.
Meeen ibland blir det inte som man tänkt.. även om det kan bli bra det med.
 
Åkte som sagt på klädbytardag i lördagsmorse. Tog med Eric som skulle in till Elgiganten och köpa ett spel.
De små var ju kvar hemma med Jessie & Millan.
Jörgen & Eric dumpade mig utanför Tappen där klädbytardagen hölls och åkte på uppdrag.
Uppdraget var att överlämna en varsin cupcake till två söta små tvillingprinsessor som firade födelsedag.
Jag hann knappt mer än ut ur bilen när Jessie ringde och sa att hon och Millan tyckte att vi alla skulle ta en familjedag på Skansen i det soligt varma vädret.
Det lät ju frestande men lite rörigt då vi bara kastat oss iväg på morgonen.
Jörgen i ambulanskläderna eftersom han jobbat natt och jag utan strumpor (som vanligt..;))
Jessie tyckte att det var mindre problem och bad om packorder. Jag fogade mig och sa vad jag ville ha med.
Tjejerna tog sen packning, barn och syskonvagn och satte sig på bussen till Brommaplan.
 
När jag fyndat klart skjutsade vi in Eric till Elgiganten och dumpade honom sen vid bussen hem.
Han ville absolut inte följa med till Skansen.
Plockade sen upp Jessie, Millan, Benjamin, Noomi och Noah vid Brommaplan där de lunchat på McD.
Där uppdagades att de i stressen över att hinna med bussen satt på Benjamin ett par för små byxor och Noomi en dagis-smutsig jacka så innan vi begav oss mot Djurgården så stannade vi till i Solna centrum så jag kunde köpa ett par byxor och en jacka.
Synd att jag inte vetat det då jag var kvar på klädbytardagen :) för just de saknade plaggen hade jag inte köpt.
Däremot detta för 572:-
Ett gäng med roliga böcker :) Speciellt denna var poppis:
Där man kunde vika ner blöjorna och titta på alla djurens bajs :)
Själv gillade jag cd-skivorna där Astrid Lindgren läser flera av sina sagor.
Bra att ha stressiga kvällar när nattningen inte flyter på som den skall.
Ett alldeles nytt fotbolls-set till Noah så att han också kan platsa i hemmalaget.
En rolig balansleksak.
Ett lektält.
Ett regnställ is trl 116.
Utklädningskläder och ett nytt "hår" till Noomi.
Ett regnställ till i strl 110. Just det regnstället från Geggamoja som jag länge velat köpa. :)
En zebraklänning från lipfish :) och ett par strumpbyxor.
 En vinteroverall från Nanook. Varm, skön och snygg :)
Allt detta och mer därtill för strax under 600:- (Bla 4 Ps2-spel, pussel, kläder mm)
Inte illa pinkat alls!!
 
På Skansen var det supermysigt med massor av sol och värme.
Tråkigt nog så glömde tjejerna att ta med min kamera som jag speciellt bett om.. :) så därför får ni nöja er med några Iphonebilder. Allt annat som var desto viktigare kom med. Tex barnen.. och kläder till Jörgen.
Roligast på Skansen var nog den tama ekorren som hängde vid ståndet med brända mandlar.
Den nosade på händerna och klättrade upp på Benjamin två gånger.
Sälarna var också roliga att titta på.
Noah, han tyckte nog allra bäst om våra nordiska djur så som grisar, får, kor, hästar och älgar :)
I övrigt så var Lillskansen rätt ok. Och att klappa ormen inne på Akvariet, tyckte Benjamin.
Jag passade på, under tiden som barnen var inne på akvariet, att köpa några roliga djurmasker.. :)
Har fått ännu en idé förstår ni.. ;) Får se om det blir nåt av den. 15:- masken kostade de iaf.
 
När vi var färdiga med Skansen så drog vi in till city för att käka middag på King Tan.
Och därför mina vänner så hade klockan hunnit bli 21:15 innan vi åter var hemma igen.
Mao inget präktigt hemmajobb denna lördag!
Söndagen då...? Ja vad det blev av den berättar jag imorrn.
Nu hägrar ett par timmar sömn (förhoppningsvis) innan det är dags att gå en rond till..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback