Det flyter på bra, kan jag säga.

2013-10-23 @ 22:06:00
Noahs inskolning går som på räls :)
Med det vill jag inte ha sagt att ett eventuellt bakslag kommer att chockera mig!
Nej utan liksom bara, att det helt enkelt går bra nu :D
Trots att vi kom fram till förskolan en så där 10 minuter senare än avsett.
Vi hade iaf med oss knopp-och-knytteryggor med en varsin liten matsäck, ett sittunderlag och små vantar.
Ty onsdagar är ut-i-skogen-dag.
Varmt och gosigt i luften var det, så det kändes som rätt val av dag.
Noomi såg jag inte röken av efter att jag hjälpt henne på med ytterkläderna och ryggan.
Noah fick jag förmånen att följa på hans knopp-äventyr.
De små skogsknoppen gick på utflykt till en bondgård ett stenkast från förskolan för att titta på djuren.
På vägen dit stannade vi till vid några äppelträd och plockade fallfrukt åt djuren.
Noah och han jämnårige kompis fick åka lite snålskjuts en bit av vägen.
Tänk att det kan vara så roligt och mysigt att äta matsäck tillsammans med de nya kompisarna.
Spännande också att se vad de, hade för matsäck och att dessutom lyckas snylta till sig lite..
På gården brukar finnas både kor, får, hönor och hästar att titta på, men idag så såg vi endast hönor, tuppen, en katt och på avstånd en häst. Det var lika kul ändå. Traktorn var också väldigt spännande.
 
Tillbaka på förskolegården drog jag mig undan, och betraktade lilleman, på avstånd, där han glatt bekantade sig med både kaninen Kalle och allt annat nytt.
Det här kommer att bli så bra!!
Bara jag får till några fungerande rutiner på lämning och hämtning av tre barn på två olika öar, utan att stressas sönder på kuppen.
Hoppas också att jag imorrn, efter att ha varit på besök på min framtida arbetsplats, kommer att känna samma tillförsikt för min egen, nya, dag-vistelseort :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback