Det drar ihop sig.

2013-10-24 @ 20:53:00
Ja, nu är det verkligen inte många dagar kvar av denna ca tre år och fem månader långa föräldraledighet...
Närmare bestämt 10 dagar. T I O fullspäckade dagar!!
Lika fullsketen som denna dag har varit, känns det, som att det, kommer fortsätta...
Upp 06:15 för att hinna iordning till 7:50 då det var dags att åka till färjan för att bege oss till skolan och deras FN-dagsuppvisning.
Noomi och Noah fick följa med.
Ettorna berättade vad man kunde få för olika summor pengar i andra (fattiga) länder.
Tex en get i Kenya. Rent vatten och malariavaccin etc.
Gav oss lite perspektiv så här i julklappstider.
 
Direkt från skolan, till färjan, till förskolan gick sen färden. Jörgen dumpade oss där som vanligt.
Efter lite påklädning av ytterkläder och en liten visit med Noah hos kaninen Kalle så drog jag mig undan och lämnade lillprins Bus åt "Coll" att omhändertas. Något han accepterade till fullo :)
Själv gick jag in och tiggde lite arbetsuppgifter, innan jag satte mig och bläddrade i årsgamla tidningar i målarrummet. Sådana som barnen pysslar med.
Då lunchen bestod av soppa med bröd och glass till efterrätt, så tog den något längre än vanligt att äta sig igenom.
Så strax efter 12 gick färden hemåt för lunchvila för de små och lunch för mig, innan jag 12:20 småjoggade ner till färjan för att ta bussen över till Ekerö och hundpatrullen - min nya arbetsplats.
Riktigt kul var det att hälsa på där! Det verkar vara ett kul gäng i en välfungerande verksamhet!!
 
Imorrn går färden vid 7:30 för att släppa Benjamin vid skolan och ta oss in till KS på läkarbesök nine-o-clock.
(här emellan smiter Jörgen och de små antagligen iväg i ett ärende till Bredäng)
Efter detta bär det av in till Stockholms C för att plocka upp Isac vid tåget. Storprinsen kommer på visit!!! :)
Sen blir det till att luncha någonstans innan vi tuffar tillbaka ut mot skolan och Benjamin.
Där blir det utvecklingssamtal med Ola eftersom jag läst fel på tiden i måndags och dök upp ca 5 timmar efter uppsatt tid :/... That my friends are a once in a lifetime happening!! Planerar inte att göra om det heller!!
Därefter får vi besök av några småfolk och deras mammor och då vankas det middag och fix inför kvällens halloweenparty i hembygdsgården ..som kommer att pågå mellan 18-20. 👻

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback