Tjejkväll hos Ewa

2013-11-04 @ 23:16:00
Första arbetsdagen avklarad :)
Planeringsdag på Adelsö genomförd. Eller iaf dryga halvdagen. Eftermiddagen innehöll ett läkerbesök med Noah. Ett besök som innefattade ytterligare ett blodprov i utredningen av hans törst och kisserier.
Nu blir det till att vänta på provsvar...
Nästan omedelbart efter att vi kommit hem från detta besök, så åkte jag upp till Ewa med en lampa som jag köpt till Noomis blivande rum.
Inte vilken lampa som helst.. utan en italiensk takkrona.. som jag köpt av en kvinna på Östermalm.
300:- gav jag för den, och hittade samma dag en, som var snarlik, från samma tillverkare som sålts för 1250:- på Bukowskis!? Det ni!! ;)
En riktig överklassdyrgrip, med andra ord.. :D
Denna förtjusande skapelse såg ut på detta sätt..
Säljarens egna bild på Blocket.
Lite väl trist och tråkig tyckte jag, och med hemska små blommiga skärmar!
För att råda bot på det, så tog jag med den till Ewa för att pimpa den, i hennes Mullemeckverkstad.
Väl där, skred vi direkt till verket med penslar och färg..
För att få lite inspiration och skaparlust gjorde vi något riktigt måndagsbusigt.. vi tog ett glas vin :)
Det ena ledde till det andra.. glaset.. och Lene som smsat, kallades in till vin-och-målarkväll i verksta'n.
Enligt devisen "ju fler kockar, desto...bättre soppa" ....målades lampan, och pimpades med
allehanda pärlor och dyl..
Slutresultatet...... går ännu ej att beskåda, då vi avbröt när inspiration och skapariver tenderade
att gå lite lätt överstyr... ;)
Trygg i förvissningen, är jag dock, om att lampan kommer att kvala in som Adelsös coolaste italiensiska takkrona ever, när den är färdig!! Vi ger det lite tid bara, så ska ni få se!!
Imorrn återgår jag till att fortsätta med inskolningen av Noah på förskolan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback