Sjukhuset

2013-11-17 @ 19:26:08
In this house we're all sick.. and tired...
Sick and tired of being sick.... SUCK!!
Så här inför en ny arbetsvecka tog vi en sväng till, inom till doktorn.
Noah är inne på sin 7:e dag med feber och har tidvis riktigt trångt i halsen och en jobbig slemhosta.
Noomi har börjat hosta mer och mer och Benjamin är ännu inte frisk.
Jag pratar fortfarande som om mina halsmandlar förökat sig och bildat koloni i halsen.
Sen har min feber ännu inte släppt greppet.
Jessies feber har stigit upp mot 40-graders strecket vilket den ju gärna gör hos henne.
Doktorns dom... å t e r i g e n... virus!!
Ett sjukintyg för Noah printade han ut, samt ett recept på ännu mer luftrörsvidgande medicin.
Ett nytt paket Alvedon, och ett med Ipren införskaffades, innan vi åkte hem igen och... fortsatte med att .....
.....vara sjuka.
Jag som för ett par veckor sedan grämde mig över att Isac & Elin bestämt sig för att komma och hämta sina möbler måndagen den 18:e - imorrn, eftersom jag då skulle jobba och därför inte hinna träffa dem.
Nu kommer jag ju inte jobba imorrn och kan därför träffa dem!! Jippie!!
Det skulle ju ha varit kul, jättekul, om vi bara varit friska... men å andra sidan, som jag sa, hade vi varit friska så hade vi inte varit hemma... och nu är vi ju hemma... vi får väl vinka åt dem genom fönstret!
Något annat som jag väntat och längtat efter.... men som jag nu tänkt om ikring, är att jag önskat en viss liten bebis, bråttom ut ur sin mammas sköte. Nu hör du vad jag säger bebisen!! Nu stannar du där!!!
Tills vi blivit friska och kan vara med och hälsa dig välkommen till världen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback