Min första dag i...

2013-11-13 @ 20:35:56
...hundpatrullen.
Jo, jag tog mig faktiskt dit, trots att jag tvivlade, eftersom jag som ett brev på posten fick taggtrådskänsla i halsen, hosta och frossa sent igår.
Mina älsklingar som mådde ännu sämre, höll mig vaken mest hela natten.
Benjamin anslöt sig till sjukligan och fick även han, stanna hemma med Jörgen när jag begav mig till jobbet.
Om jag gjorde succé min första dag på jobbet?
Nej, rätt långt ifrån!!!
Om jag berättar att jag packat en påse med Alvedon och astmaspray (pga av min onda, trånga hals) mm.. och sen i morgonstressen efter att ha tempat och medicinerat barn, innan avgång, lyckats byta ut den påsen, till en... innehållandes Noahs gummistövlar och nappar..
Och om jag jätteskamset berättar att jag närapå höll på att få min kollegas hund överkörd då jag missat att vi närmade oss en väg..och hunden ystert gallopperade mot den, samtidigt som en bil närmade sig..
Hade inte riktigt heller greppat om jag förväntades hålla koll på den, plus de två hundar som jag fått i uppdrag att hämta i deras hem..
Hur jag löste det?
Det gjorde jag inte   😓   ..... det gjorde min kollega, matten till hunden.
Hon skrek till vovven att stanna, vilket -tack-gode-gud- hon lystrade till!!
Värre än så kunde väl knappast min karriär i hundpatrullen startat?
Och jag kan ju kanske också nämna att jag var den enda som orutinerat förde en hund som bajsade på upp-plocks-krävande-mark och tvingades bära en liten bajsbomb, i påse runt halva Ekerö.
Känner att jag, så att säga, har att jobba på, och lite att bevisa innan jag är i hamn.
Fick på FB en bild...som gav mig en idé till hur jag eventuellt skulle kunna vinna tillbaka ett eller två pluspoäng..
Lite bakning till fredagsfikat kanske..
Det går bra nu....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback