Hedlandet & Taxinge slott

2013-03-10 @ 23:33:13
Idag har vi haft en riktigt mysig söstradag, Tytte, Mari & jag :)
Tillsammans med Melvin & Filippa åkte vi till Hedlandet utanför Mariefred för att leta fynd.
Jag åkte barnfritt jag :)!!
Även om jag hade, ett par (kanske särskilt en) med mig, i allra högsta grad, i tanken.
Jag försökte som bäst förtränga ett missat nattligt samta,l samtidigt som jag i bilen mottog ett telefonsamtal från polisen..
Av SÅNT får man tröstshoppa!! Det är lag på det..!! Så det tog jag fasta på.
När sen shoppingen var avklarad, så följde vi ett infall som förde oss vidare till Taxinge slott, kakslottet.
Det är ett ställe som det pratas mycket om för deras goda bakverk och mysiga atmosfär.
Mysigt var det, och kakorna var goda... men INTE så himlans goda och speciella!!
Åker jag dit igen så är det inte för kakorna, utan för atmosfären.
Fika kan jag göra både godare, närmre OCH billigare!!!
För fy attan vad de kunde ta betalt, utan att skämmas!!??
Jag valde att dricka varm choklad men avböjde grädde.
Chokladen var en påse ögonblink, som jag själv fick röra ut i vatten som jag hämtade ur en kanna...
Pris för detta: 25:-!?
På Hedlandet, några minuters bilresa därifrån, kostade samma choklad 5:-
Mari slog till på en kopp te. Den kostade lika mycket som Tyttes kaffe: 32:-.....
Men jag undrar om inte Maris lilla kaka, slog oss med mest häpnad, prismässigt..
24 spänn för en sketen liten småkaka?? PÅ kvittot benämnd som "finare kaka"
(Tyttes kvitto slarvade jag bort... men jag kom billigast undan iaf.
Tänk vad billigt ett liv undan barn är ;) Men fattigt alla på andra sätt)
 
 
(längst till höger ser ni en lite "finare kaka")
Annars ser ni högst upp till vänster, "Daller" (köptes av nostalgiska skäl av mig, då mamma brukade baka såna)
Tvåa från höger kommer min "godbit" -smördegskaka med blåbär.
Längst ner från vänster sett, Tyttes nöt/hallonbakelse, Filippas morotskaka och så till sist, Maris kanelbulle med tillhörande lyxkaka.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback