Hallå!!

2012-10-07 @ 23:40:00
Livstecken härifrån har det varit dåligt med... /\  /\      _ _ _ _ /\
                                                                   \/  \   /              \/\
                                                                         \/                   \ .....  O.o......
Detta av den enkla anledningen att datorn fungerat... ibland när den velat...
...vilket har gjort att jag inte velat sitta här!
Nu fungerar den förhoppningsvis ett tag.
Det är laddkabeln som inte vill samarbeta...
Vi har fått den utbytt 3 gånger eftersom vi, de två första gångerna, fick en för klen laddare. Surt!!
Vad har hänt under tiden jag inte synts till här då?
Inte mycket ;)
Men kanelbullens dag har firats..
Detta med både kanel och vanilj/chokladbullar.
Vi har lekt ute i det fina höstvädret..
 
 
 
 
 
 
Sen har det hänt något alldeles särskilt fantastiskt!! Två underbara vänner har varit på besök här hemma :)
Men inte på vilket vanligt fikabesök som helst... nej de fikade inte ens..fast jag kom ihåg att fråga om de vill ha och allt!! ;)
Ewa & Bernt, som de heter, kom hit och hjälpte mig med Benjamins rum, som helt och hållet varit avstannat under en låång tid! Men nu, tack vare Ewa & Bernt är det på gång!! ♥
De har skruvat fast gipsskivorna som snickaren, vi anlitat, inte förmådde göra!!?? Och de har spacklat!!
DESSUTOM har de hotat med att komma tillbaka och fortsätta ;)
Hur snällt är inte det?? Och vad har jag gjort för att förtjäna dessa två fina människors vänskap och hjälp??
Under tiden de var här (i fredags. Ewa var även här i lördags och spacklade vidare) så sprang jag och hämtade grejor åt dem, hjälpte barn på toa och tillsamans med Noomi bakade jag muffins åt våra fina hantverkare..
 
 
 

 
Jag tycker att Noomi är sjukt duktig på att dekorera cupcakes för att vara 2 år!
Men så har hon tränat en del också!! ♥ Plus att jag fotade dem från deras bästa sida ;)
Ewa & Bernt fick dekorera sina egna.
De var för varma att ha på philadelphiaostkräm när de skulle åka hem, så jag skickade med kräm och hallon.
Vi har också hälsat på hemma hos Mari & Melvin..
 
 
 
 
Idag har vi varit och handlat färg och annat till Benjamins rum. Då tog till sist min fina och långvariga 40-års present från Ann slut, presentkortet på Bygg Max som varit mycket uppskattat och värdefullt ♥ Tack!!!
Nu återstår att se hur lång tid det tar innan rummet är inflyttningsklart.. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback