Mucho socialt liv vare här :)

2012-11-26 @ 14:28:51
Men hoppsan vad vi har blivit sociala här då...!!??
Fredag är lite bortglömd och förbi...men jag antar att vi umgicks med varandra här hemma..
Har ett mycket svagt minne av att jag och Jessie skulle kolla på nån film tillsammans, på hennes rum, utan störande småsyskon...och minns kanske, eventuellt, också ett yrvaket uppvaknande och någon som frågar om filmen var bra och en antydan om att någon snarkat högljutt...? Vem kan det ha varit??
Möjligtvis, tycker jag mig minnas ett foto, föreställande något, som kanske bäst kan beskrivas som en mänsklig fågelholk, som tydligen mms'ats till vänninor...  I framtida utpressningssyfte månne..?
 
Lördagen är i färskare minne. Städning och fix i Benjamins rum på förmiddagen.
(Inte en enda hembakad kaka i sikte..bara köpebröd :/ ..men det slank ner det med)
Fika för kalaskillen Eric vid 15-tiden tillsammans med Rolle, Linn & Sigge, pappa, Tomas med yngsta och äldsta sönerna, Bella Johnnys flickvän, Mari & Melvin, Tytte & Filippa.
När barnen härjade runt som värst så smet Mari, Jessie och jag iväg till kyrkogården och tände ljus på mammas grav.
Vi tände även ljus på mormor och morfars grav samt på mammas farfars grav. (kanske ligger även hennes farmor där..pinsamt nog så minns jag inte det, just nu...)
När vi kom hem igen som dröjde det inte lång stund förrän dagens sista gäst, Emil anlände :)
Han kom då fikat var avdukat och middagen i planeringsstadiet.
Så självklart omförhandlades fikainbjudan till att även gälla middagsförtäring... och lika självklart kom den att gälla övriga kalaseftersläntare :)
Därför kom det sig så att jag lagade klyftpotatis, kycklingfilé, lövbiff, köttbullar, beasås (egentligen tycker jag att det är töntigt att skriva beåsås...men eftersom det är ett rubbat svårtstavat ord och jag inte orkar googla det så hakar jag på beasåstrenden.. trendig vid behov..vad tycks om det ? ;)) och sallad till pappa, Emil, Rolle, Linn, Mari & Melvin och oss andra. Spontant och mysigt :)
Även om det tog sin lilla stund att laga till ..och barnen vid det laget var mer vilda än tama... :)
Pappa har blivit imun mot barnskrik kan jag säga...även om han medicinerade sin onda rygg med ett par alvedon som kunde tänkas att även avstyra en eventuellt annalkande huvudvärk...
När sen huset tömts på gäster och Emil styrt ner till 21-färjan, så kom jag på att jag glömt att bjuda honom på fika med kakor, bullar och marängsviss... taskigt ju när det var med just det, som jag lockat hit honom :)
Som den ofullkomliga men rättrådiga värdinna jag är, ringer jag självklart upp honom för att göra honom medveten om att jag iaf, ...sent omsider insett min blunder och bjuder honom att komma tillbaka.. allt för sent, visar det sig..eftersom han redan står på färjan, inparkerad mellan två bilar.
Istället kommer vi överens om att han och Angelica ska komma ut dagen efter (söndag, igår) och fika med oss.
Bjuder då även in familjen Larsson som var upptagna på lördagen då det begav sig.
Tytte & Filippa hörsammade inbjudan och kom hit de med :)
Jag som varit runt hos mina släktingar och lånat tvättmaskiner stod i duschen när gästerna anlände.
Pappa fick underhålla dem tills jag duschat färdigt.
Men sen dukade jag snabbt fram fika för att inte (gud förbjude) glömma att bjuda Emil på marängsviss en gång till..
När vi fikat färdigt blev det fotovisning på tv'n :) Emil & Angelica visar bilder från deras bröllop i Paris och efterföljande smekmånad på franska riveran bla.. tror jag det var.. :p
Resterande söndagstimmar ägnades åt att hämta ren tvätt lite här och där, äta tacos med pappa samt färdigställa Benjamins rum ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback