Folksam var god dröj...

2012-11-19 @ 00:05:00
...eh... nu duggar försäkringsärenden tätt här hemma.
Räknade ihop att vi nu har 6 aktiva ärenden hos Folksam!!!!????
Tidigare genom åren har vi haft 1...som dessutom inte var ersättningsberättigat.
 
Våra ärenden gäller:
¤ Isacs hus som brann ner. Som om man ska vara petig är två ärenden, ett sakförsäkringsärende och ett   hemförsäkringsärende.
¤ Blixten som tog vår dator och telefon.
¤ Bilen angående påkörning bakifrån (alltså ej vållande)
¤ Bilen igen - viltolycka, hare.
¤ Värmeväxlaren i pannan.
¤ Tvättmaskinen. Men det är sen i fredags ett avslutat ärende och ersatt med (efter att självrisken dragits av) 1500:-
 
Det går bra nu!!!!!! O.o
 
Vill passa på att be om er förståelse, om ni som är kunder hos Folksam får vänta lite på hjälp därifrån, då de, som ni ser, faktiskt har en hel del att göra....:)
 
Igår spädde jag på med nästa försäkringsärende..som denna gång faller under kategorin drulleförsäkring hos Elgiganten.. ringer det i nån klocka...? Om inte.. kolla HÄR.
 
Ja, det var ju min nya kamera som tog sin sista...bild igår... :(
Ännu en kamera som är kasserad och kaputt.. inte ens 7 månader gammal så slog den rekord i kortast livslängd i Engströms ägo.
OCH.... denna första och ända gång var det JAG som hade sönder den!!!
Tyckte väl någonstans, omedvetet, att jag kunde kosta på mig det nu..då jag tecknat drulleförsäkring å allt.. :/
 
Hur det gick till?
 
Jo, jag skulle fota Noomi, när hon stod iklädd Benjmins jätteförlånga byxor uppe på tripptrappstolen, då hon plötsligt tappar balansen och ser ut att falla handlöst baklänges.. så jag släpper helt sonika kameran med det utfällda objektivet i golvet för att fånga min dotter...som själv hittade balansen...och inte behövde någon hjälp :)
Kameran fastnade med objektivet ute och vägrar kategoriskt att ändra på det!!
Som hämnd slet jag ut både batteri och minneskort! DET kan HEN ha ho tjuriga Canon!!!!
 
Skulle ju kunna passa på att skylla det faktum att jag inte har några flashiga inredningsbilder från Benjamins rum heller, att visa, på kamerafadäsen.
Men eftersom jag inte gillar att ljuga så säger jag som det är på den fronten med ...
Jag hann inte färdigt, helt enkelt!!
Men jag kan ge er en liten förhandsvisning, eftersom ni i stort sätt blivit lovade..och eftersom jag förstååååår att ni knappt stått ut med väntandet på att det skulle bli söndag, då ni skulle få se hur fint jag gjort ;)
Jessies gamla kamera fick återgå från skrivbordslådetjänst till att bli aktiv bloggmedarbetare igen.
Looki, looki....
Can you guess the theme....?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback