Confessions of a shopaholic ;)

2012-11-05 @ 17:01:15
Forgive me for I have sinned...
Igår "tog" jag ett återfall, för så har jag lärt mig att det heter när nyktra alkoholister halkar tillbaka och tar sig en blänkare...
Blänkte och glittrade i mina ögon, gjorde alla röda reapris-lappar som jag snubblade över i Skärholmens centrum igår, då jag skulle agera sällskap och smakråd åt Jessie. Som för egna pengar eventuellt skulle köpa nåt snyggt.
När jag inne på Cubus hittade skitsnygga tröjor till Benjamin för 50 :- och 69:- , (något som han är i behov av och som jag skulle bytt till mig, alternativt köpt för pengar jag fått in genom att sälja något) så trillade jag dit.. :/
Tanken gick som följer: "Eftersom jag måste köpa/byta/tigga/stjäla kläder åt rekorsnabbt växande Benjamin för att slippa tvätta varje dag så tyckte jag att det kanske kunde vara ursäktat att göra ett reaklipp innan jag sålt ihop till de nya kläderna".
Jag valde helt enkelt att lyssna på det resonemanget och anse det vara genomtänkt...
När sen Kapp Ahl hade "köp tre betala för två" så kände jag att jag där lika gärna kunde köpa jeans till honom också, som jag börjat söka efter på bytsidor på nätet. Har förresten upptäckt att det finns en allt för liten marknad för oss bytare. Krångligt är det också. Funderar på att hitta en smart lösning på det problemet..
Har mejlat 2 stycken om att byta och det har visat sig att det de ville byta bort är bortbytet sen länge.. taskig uppdatering mao.
Nåja, till saken.. det ena ledde till det andra.. och förutom jeans, ett par mjukisbyxor, strumpor, kallingar och två t-shirts på Kapp Ahl...
...så snubblande jag över en säsongsrea på Polarn & Pyret... I know I should have walk right by... meeeen...
...tänk vad söta de blir Noomi & Noah i matchande kläder, för halva priset :)
Noomis kläder blir ju sen dessutom perfekta för Noah att ärva...
...och så går min 6-åring välklädd till skolan... iaf i ett tag...då det har visat sig vara svårt för honom att hålla rätt på kläderna i skolan. Allt som oftast har han glömt något. :/
Men usch på mig, som inte löd mina egna regler!!! Sälj först köp sen!!
Nu i veckan får jag därför tillbringa all min "lediga" tid med att sälja kläder och dra in pengar!!
Kanske kan varva med att baka något till julmarknaden som jag kan sälja.
Sist fick jag ju in en HEL del pengar på det :D
Lyckas jag inte få ihop till det jag handlat för på låt oss säga 7 dagar så får ni fundera ut ett lämpligt straff åt mig! Deal?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback