Fryst var det här

2012-12-13 @ 00:20:17
Sitter i köket med ett elelement 15 cm från min rygg.. fryser som sjutton.
Har varit upp till syrran och badat barn och samtidigt snott åt mig en dusch i deras golvvärmsuppvärmda badrum. Mmmm säger jag bara. Varmt och gott.
Trist nog, så har jag ingen hårfön längre men ett hår som tar åtskilliga timmar att torka... därför fryser jag säkert ännu lite mer pga av det :(
Har från källaren hämtat upp ett stoooort duntäcke (180x200) som jag snart ska rulla in mig i.
 
Noomi och jag har under dagen bakat fyllda saffransbullar, (smör, vaniljsocker och vit choklad) lussekatter, kanelbullar och en butterkaka.
Tack vare det så har vi haft rätt ok värme i köket under dagen och en frys full av bullar :)
 
Noomi var superduktig på att baka.
Förutom att hon hjälpte mig, så fick hon en egen degbit som hon både kavlade ut, bredde på fyllning, rullade ihop, skar i bitar, la i formar, penslade med ägg och sockrade helt själv!!
Hon kan hon, mammas tjej! ♥
 
 
 
 
 
 
 
 
Noomis fina bullar.
Jag är riktigt impad över vad en 2,5 år gammal tjej kan åstadkomma om hon ges chansen!!
Ja, imorrn (idag 14:e) blir hon faktiskt 2,5 år :)
Nu är vi redo för luciafika :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback