Älskade mamma fyller år

2011-05-04 @ 22:27:25
Världens bästa och finaste mamma fyller år idag.
Det gjorde att Mari och jag trotsade bilåkarskräcken vi lidit av ett tag nu.
Vi har helt och hållet under en tid inte ens nämnt orden åka bil, åka på uppdrag, blocketfynd eller handla...
Men dagen till ära ville vi göra något fint till mamma.
Både jag & Mari har ju passerat den åldern då det är ok att rita en teckning i present. (även om det var just det jag gjorde åt pappa på farsdag :S ..men han fick några lotter också)
Tillsammans med Tomas, Emil och Roland med respektive bestämde vi oss för att köpa nya blomlådor, jord och blommor till dem.
Min kompis Lene som driver ett växthus på Sättra med tillhörande butik säljer superfina blommor, men var inte på plats och vi var så sent ute..så vi tog en tur till Bauhaus i Bromma och införskaffade alltsammans.
Och hör och häpna.
Melvin satt och jollrade nästan hela vägen... och när jollret tog slut och man stålsatte sig för det värsta så log han rart och somnade :D Noomi hon somnade redan på färjan hon.

På Bauhaus hittade jag mina drömmöbler till min drömaltan.. :)
Kanske dags att sluta drömma och ta tag i saker..men..
Bla. vill jag ha den här:

Pris: 1795:-
Sen fanns det en likanade...lite bredare..typ som en dubbelsäng fast utan solskydd och ställning och som inte gungade sidledes utan fram och tillbaka. Den kostade ca 1000:- Men jag hittade ingen bild på den :(
Vill ha!! Vill ha!! :D
Nåja, men nu var det mammas dag :)
Vi köpte blå Hänglobelia och vita Petunior som vi sen planterade i blomlådor hemma hos mig..
Men innan vi kom så långt så var det ju en hemväg som skulle genomlidas...men hör och häpna Melvin tokskrek inte utan gnällde -på sin höjd- till en eller två gånger på hela resan, lekte annars nöjt och somnade på Munsö nånstans :)
Vid Sanduddens skola plockade vi upp Filippa som skulle med o gratta mormor.
Tytte mötte vi upp hemma hos mig dit hon åkte direkt efter jobbet.
När planteringen var klar så åkte vi upp till Sättra och grattade världens bästa mamma!!! Grattis fina Mamma!!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback