Utflykten till VC

2011-06-29 @ 18:57:00
När Benjamin och jag kom fram till VC för hans blodprov var klockan 10:20 och vi fick komma in direkt för att sätta på Emblaplåster. En timme skulle det sitta på innan provet skulle tas.
Då gick vi ner till Ica och handlade lite dricka, en risifrutti och några frallor.
Frallorna skulle vi ha till fåglarna, nere vid kanalen där vi hade tänkt tillbringa väntetiden.
Det var så varmt och soligt och ett bättre ställe att fördriva en timme på kunde vi inte tänka oss.
Benjamin tyckte att det var jättekul att mata änder och fiskmåsar :). En och annan gråsparv fick också smaka.



När frallorna var slut så passade Benjamin på att äta lite mellanmål.


Sen var vår väntetimme över och vi gick tillbaka till VC. Benjamin började känna sig lite nervös inför det kommande blodprovet och sa att han inte hade ont i höften längre och att han var rädd.
Trots det klättrade han tappert upp i stolen.

Mycket tack vare den snälla sköterskan Marja (tror jag att hon hette) som tog sig tid och peppade honom utan att pusha. Var lyhörd men inte mesig :)

När provet skulle tas fick han sitta i mitt knä för att armen skulle komma i rätt vinkel.
Benjamin som ville skicka kort på provtagningen till pappa (det kommer i denna form i detta forum Jörgen ej via brev) fick efter att provet tagits vara skådespelare och göra om allt igen :) men utan nål denna gång..

Min fina modiga ömhjärtade kille ♥
När allt var färdigt och vi kunde lämna VC för att lifta med Rolle ut till Adelsö så hade vi lite tid på oss så vi hann vara i parken en liten stund.


Trots att vår anledning till att åka iväg igår inte var speciellt rolig eller mysig så var det ändå just så vår förmiddag blev. Det var helt enormt härligt att få tillbringa 3 timmar tillsammans med bara Benjamin utan att avbrytas av en vild ettåring. Önskar det skulle bli fler sådana dagar men utan att behöva anledningar som provtagningar. Utan bara mys och skoj. Min Benjamin förtjänar mycket mer tid och uppmärksamhet än vad jag kan ge nu :(.

När Rolle och Linn plockat upp oss så åkte vi direkt hem till mormor för att hämta Noomi som blev jätteglad när vi kom. Hon hade haft en mysig förmiddag tillsammans med mormor, morfar, moster Mari & Melvin. Vi blev bjudna på lunch där också. Varmrökt lax, potatis & hjortronsås. Jättegott tyckte Noomi & jag!! Benjamin som ätit risifrutti på bryggan var inte hungring.

Strax efter lunchen skjutsade morfar hem oss och ännu lite senare kom Mari, Melvin, Rolle & Linn och hälsade på oss :). Varmt och svettigt var det så jag satte fart på vattenspridaren. Benjamin sprang och blötte ner sig :)
Linn var lite mer försiktig, men vågade sig till slut fram..

(no naked butts here :) )

Mari, som precis som oss andra, är badsugen och ivrig på att ta ett dopp i poolen satte fart med att skura ur den. Under tiden uderhöll jag Melvin & Noomi. Ulrika & Liam kom förbi och lekte lite :). Kul!!
Till middag grillade jag lite korv som vi åt ute på en filt. Efter att vi ätit och Melvin fått tutta så tog jag de små och gick en promenad medan Mari fixade färdigt poolen :).
Ulrika höll ett öga på grabbarna under tiden och det tackar vi för då Benjamin inte var i form för att promenera.
När Mari åkt så fyllde jag poolen i 3 timmar fram till midnatt då jag stängde av för att gå och lägga mig.
4 timmar till imorse var vad som krävdes för att fylla den färdigt...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback