Noomi 10 månader

2011-04-14 @ 22:00:33
Idag var det 10 månader sen hon kom till oss vår lilla prinsessa <3
Hon växer och utvecklas i rasande tempo. En riktigt framåt och modig tjej som kastar sig in i det mesta :)
Trots förkylning med snuva och heshet har hon hållt igång bra idag även om hon inte var på sitt vanliga solskenshumör hela tiden. Morgonen började med urplockning av diskmaskin och röjning av köksskåp.
Hon övade också en del på att stå och gå.





Sen efter lunchen blev det sovdags för liten trött tjej. Jag åkte med mamma till dagis för att hämta Benjamin och gå på utvecklingssamtal. Mari & Melvin som kommit på besök passade Noomi under tiden. Hon sov hela tiden när jag var borta och ställde inte till med besvär för barnvakterna.
Noomi hann leka lite med sin kusin innan hon somnade.
Hon körde runt honom i gåstolen eftersom han inte nådde golvet... ;)

Annars har kattungarna blivit intressanta nu tycker Noomi. Det tyckte Melvin också..


Men lilla Melvin nöjde sig inte med att titta, leka och känna..nej han tog leken en nivå högre upp... nämligen till munnen! Han tog en stadigt tag i katten och fyllde munnen med päls och sög sig fast...

Katten protesterade inte utan trodde säkert det var mamma katt som inlett torsdagstvätten..
När Melvin tröttnat och släppte ner katten såg den ut som en "dränkt katt" :D
Mari & jag påbörjade Melvins fotoalbum, men gav upp rätt snart då inspirationen inte riktigt infann sig.
Frida & Thyra kom på besök, men hade inte tid att stanna så länge. Thyra har blivit lite blyg nu för mig då vi inte setts på länge. Hon blev 6 månader idag. Grattis!
När mina gäster åkt hem så började jag med maten. Benjamin slappade framför Nick JR. Isac höll mig sällskap och Noomi sysselsatt under tiden. Så himla trevligt med både lite sällskap av sin "stora" son och hjälp dessutom :) Tack! Eric kom strax innan maten var färdig och lekte lite med syrran han med. När vi precis satt oss för att äta kom Jessie hem och så var skaran fulltalig!!
Efter maten dukade jag bara undan lite men struntade i disken. Det var så härligt väder och Noomi hade inte hunnit vara ute nåt. Vi klädde snabbt på oss och lockade med Benjamin ut på tomten. Mysigt, mysigt :D


Härlig kvällsol och helt spegelblankt på sjön :)


Benjamin bjöd in på fikakalas i lekstugan med många fina bakverk.



Snälla brorsor har hon gott om, den lilla tjejen :)
Isac kom ut en liten stund och lät Noomi få gunga lite. Babygungan är trasig och ny ska införskaffas. Nommi tyckte det var hur kul som helst att gunga med brorsan.


Utevistelsen avslutades med att Noomi plockade sitt livs första blomma :)
...men tveksamt resultat..blev inte mycket att sätta i vatten :D

Precis när vi skulle gå in så kom Jessica & Millan (de hade rastat en grannes hund) tillbaka och de snälla tjejerna tog Noomi på en liten gungstund till :)
Jag tror nog Noomi var nöjd med sin dag. Benjamin också för den delen. Nu sover de små.
Hoppas nu att de får sova gott och inte väcks allt för många gånger av förkylningen... Nu ska jag ta tag i disk och annat som jag lät stå på vänt medan vi roade oss istället.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback