Nej, tack! Det är bra tack!!

2012-12-20 @ 11:14:17
Säger snart som Noomi sa till sjuksköterskan på Astrid Lindgrens barnssjukhus när hon bad Noomi öppna munnen för att ta emot lite smärtstillande... -Nej, tack! Det är bra tack!!
 
För precis så känns det nu, när vi en efter en kroknar och sjuknar in med feber, snuva, halsont och hosta.
Det räcker nu!! Det är bra tack!!
 
Noah har ju haft lite snuva och halsont i ett par dagar, men igår fick dessutom både han och jag feber.
Han vaknade vid 3-tiden i natt och skrek oavbrutet i ca 20 minuter medan vi försökte felsöka... och smärtstilla. Till sist somnade raringen, hes som en kråka och med ansträngd andning.
Han fick två timmars sömn på min arm innan han vaknade igen.
Denna gång fick jag honom att somna om snabbt och han sov i ca 1 timme till, innan han frustrerad av att inte kunna tutta skrek oss upp ur sängen.
Nu var han inte lika otröstlig som i natt och fick med hjälp av nebunetten lättare att andas.
Så pass mycket bättre blev han av det, att han lyckades tutta lite, till hans lycka :)
För att underlätta ytterligare, så försökte jag snorsuga hans näsa lite... men DET är inget han någonsin tänker samarbeta ikring, visar det sig!!
Nope!!
Då slåss han för kung och fosterland.
Så självklart viker jag mig där och låter snorsugen återgå till att vara favvoleksak nummer 1.
(Note-to-self- Ge fan i snorsugen! Det är en leksak, iaf om du frågar Noah..och det gör du.. punkt.)
 
Vet inte om han trodde att Benjamin skulle ta hans leksak eller om han trodde att han skulle hjälpa mig med att använda den för att snorsuga, precis som han tidigare underhöll Noah då jag hade honom att andas Airomir.
Hur som helst gav han sig inte utan fight...
Ja, ni hajjar va?? Om inte...
Nu råder det väl ingen tvekan om att handen som håller vapnet använt det i bror sins ansikte..
Look at his gangster-style and creepy look ;) The snot-man.
Benjamin fick som plåster på såret (då det inte fungerar så bra med just ett plåster på läppen) ta ett foto på oss sjuklingar med min CANON som igår hämtades ut från reparationsverkstaden lagad och klar.
Redo för trogen tjänst igen ....med "livet" som insats. Hey ho lets go!
Eh..jo innan ni frågar.. jag har tänder i munnen...egna.. inga lösisar som glömts i ett glas eller så..
Ser bara så där "tom" ut endå av någon anledning :).
Ha överseende med mig, will ya.. I'm sick with fever.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback