London

2014-04-02 @ 15:37:48
Ville ju också bara berätta att allt inte varit jämmer och elände under min bortavaro från bloggen.
Nej, jag har ju faktiskt varit i London också 😄
Med mig dit hade jag min kära vän Lene.
Löningstisdagen i mars tog vi lift med syrran på 6-färjan. Vid Brommaplan blev vi avsläppta. 
Lite förvånad blev jag då jag (säkert 100 år efter alla andra) fick klart för mig att flygbussarna ej längre passerade där.
Tur att man e berest och flexibel, 😉 
för inte tog det många minuter innan vi stod på tunnelbaneperrongen i väntan på tuben mot centralen och Arlanda express. 
Lene dessutom med en nyinförskaffad kaffe i handen.
Framme på Arlanda i god tid var vi.
I så pass god tid att vi förutom en varsin frukostmacka han få i oss både bubbel och flädercider, innan högtalarsystemet annonserade "kan Lene Wallin och Anna Engström gå till disk 10 för att gå ombord på flight.."


Jo, men det kunde vi nog...
Skönt att slippa sitta och häcka i en flygplansstol i väntan på avgång faktiskt. 
Fint folk kommer sent och allt det där...
Flygvädret var bra, kunde jag rapportera från min plats vid fönstret.
Lite halvsega tog vi mark på Gatwick vid lunchtid.
Jag vill tro att jag mest led sviterna av min trista förkylning, jag drog med mig till London och inte för mitt blygsamma intag av alkohol till frukost..
Vad ni vill tro, är upp till er.
Hotellet vi bodde på låg på Bedford ave, ett stenkast från Primark. 
Och då menar jag verkligen ett stenkast. 
Jag hade lätt kunnat kasta en sten den sträckan, men avstod att testa, pga att jag hellre la pengarna på shopping än att bekosta den lokala glasmästarens söndagsstek.
På tal om mat och middag så kan jag berätta att vi blev mer än nöjda med vår första Londonmiddag under denna resa. Spagettihouse vill jag minnas att stället som lagade denna underbara pastamiddag åt oss, hette.

Mumsigt var det med både spenat, lax, kyckling och svamp 😋
För vi beställde faktiskt in varsin rätt, som vi sedan delade systerligt på.
Nedan följer ett antal bilder från våra dagar i London, för er att titta på o själv göra er en uppfattning om vår resa.
Kul hade vi. 
Och kostade, det gjorde det.








































Efter dessa dagar finns bara ett ord som sammanfattar resan, ett underskattatoch allt för sällan använt, engelskt ord, om du frågar mig... Splendid!!!
I'll be back! As always.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback