Vabbdagar

2014-02-12 @ 17:47:50
Att vabba är ju ärligt talat inte så där jättekul! 
100% uppassning och inte lika många % uppskattning...
När morgonmedicinen var itvingad och barnen nerbäddade framför en film så passade jag på att ta en dusch med öppen dörr för att ha koll. 
Hade inte mer än hunnit massera in schampot förrän jag fick sällskap 😊 Noomi ville ju också duscha.
Vi kan väl va tillsammans..
Ja, det kan vi väl... 
Masserar in schampo i hennes hår.. 
Då dras draperiet åt sidan och nästa lilla människa vill också vara tillsammans och duscha.. 
Nöjd som sjutton blev han,när även hans hår schamponerades.
Inte lika nöjd blev jag av min kraftigt tidsbantade dusch! 
För vem vill duscha med en miniDarthVader? 
Som rosslar och mest inbjuder till att bli inbakad i ett fluffigt badlakan.

Noah blir så sakteliga bättre, men har under dagen riktigt jobbiga perioder då han får kämpa med andningen. 
Efter 3 puffar på Nebunetten så fungerade det så pass bra att han kunde sova middag i hela 90 min.
Alla "puffar" han har tvingats ta den sista tiden, har gjort honom så pass härdad att ha numer kan "självmedicinera" 😜
Noomi som är betydligt piggare än sin bror, självmedicinerar gärna glass om man vänder ryggen till...

Nu när fadern till sjuklingarna kommit hem, så smiter jag undan och funderar på om jag ska gå upp och måla taket i Benjamins rum, gå ner i tvättstugan och hänga tvätt eller gömma mig i sovrummet med min bok. 
Borde ju försöka få något vettigt gjort, men...
Jag funderar lite till...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback