Helgen...

2014-02-16 @ 12:40:00
....går som vanlig, allt för fort.
Barnen börjar kännas friska, även om det fortfarande hostas och vaknas på nätterna. 
Jag däremot känner mig rätt mör efter denna dryga sjukperiod, med minimalt av sömn.
Igår hade vi en riktig mysdag med barnen. Det började med dans för brudarna på Funkykidz.
Noomi blev jätteglad över att Evelyne, nu också börjat dansa.
 
 
 
Underbara brudar, alla tre ♥ ♥ ♥
Efter dansen, tog Diana och jag en snabbsväng i Vällingby C föratt lämna tillbaka 2 par, förstora dansskor.
De var tyvärr slut, i storleken mindre. Men ett par Hello Kitty-vattenflaskor fick vi med oss därifrån.
En Mc D lunch senare, åkte vi och lämnade en stereo i Stureby,
där det vankades 18-års partaj för en kompis till Jessie.
 
Kungens kurva blev vårt sista stopp. Där fick Noomi vårskor, dansskor och danskläder. 
Inne på City Gross, tvärsöver vägen, var det något jippo för barnen, vilket faktiskt, var jätteskoj!! 😀
Brukar undvika såna tillställningar i vanliga fall, men från och med nu, tänker jag om,  i vad det gäller det.
Det var ett riktigt generöst och roligt gratisnöje, för barnen. 
Så pass kul, att jag faktiskt tyckte att det kunde kvitta, att det tog 2,5 tim att handla något som borde tagit 30 min.
Barnen började med att bli målade, till egenhändigt valda figurer.
Noomi ville bli Hello Kitty..
Och Benjamin en zombie..


Noah avstod, men dekorerade en egen muffins tillsammans med de andra.


God var den också..






Sen gjorde ju inte Benjamins lyckospinn på godishjulet inte dagen, ett dugg sämre..
En hel påse full av godispåsar, en keps, en frisbee och en lite mobilgrej, vann han.
Sen hann vi inte gå många meter förrän han fick napp i fiskedammen..
Godisfångst även där 😜 
Lillesyster och lillebror hade också fiskelycka, och fick varsin påse de med..


Noah var lite misstänksam mot fiskeguiden dock 😏
Tiden i kassan kunde inte tagit nog med tid, för de små vid detta besök, eftersom de fick fara runt i en stor tvåvånings hoppbåt med tillhörande rutschkana under tiden.
Vid strax innan 18 var vi hemma igen.
Då, när varor var uppackade, taco tillagad och uppäten, tog jag en sväng hem till Ewa och lekte vidare med frigolithuvudena.
Här testas ögonformer och fransar..
Idag blir det inte lika mycket lattjo, utan mer jobb 😔.
Tvättberg ska bestigas (megahögt pga den långa vab-perioden) och rum målas.
Får se om det hinns med en fotbollsträning senare ikväll också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback