Taggad lirare

2013-09-29 @ 01:30:00
Benjamin har hittills iaf (två träningar sen fotbollsskolan slutade) tyckt att det är skitkul att träna, spela och tillhöra Skå's lag pojkar 06.
Han är supertaggad trots att han i vanliga fall annars gärna ligger kvar i sängen och mornar sig,
då tillfälle bjuds, så kliver han glatt upp fotbollsdagar.
Imorse var jag seg och jag skäms att säga att jag gärna hade sett att vi råkade missa att det var fotboll eller nåt, så jag hade kunnat ligga kvar i sängen. Men Benjamin var fotbollssugen :)
Och egentligen tycker jag ju att det är jättekul!!
Annars hade jag väl aldrig anmält honom... till att börja med.. ;)
Denna träning fick jag endast se början och slutet av dock.
Lite uppvärmning..
..så där 20 minuter innan träning.
Sen är det till att springa oavbrutet i 2 timmar eftersom han så klart inte,
stillastående, kan vänta tills klockan blir 10.
11:50 får jag tillbaka en lika glad, men något tröttare kille in i bilen..
..för i bilen har jag blivit sittande sen vi kom vid 9:40.. eftersom Noah somnade på väg dit
och eftersom han sovit dåligt under natten pga en snorig näsa, och jag därför ville låta honom sova tills han vaknade... och detta skedde en kvart innan träningen var slut.
Pigg och glad vaknade han sedan :) omedveten om att både han och jag missat Benjamins träning.
På hemvägen stannade vi och handlade både åt pappa och åt oss själva.
Sen lunchade vi till barnens lycka på La casa Gialo i Träkvista.
Hamburgare med pommes.
Därför kom det sig att vi inte ramlade in hemma förrän ca 14:15.
Då hade Jessica satt en bulldeg på jäsning eftersom vi skulle baka.
Jag överlät dock bullbaket på henne och Noomi som gjorde både kanelbullar
och vaniljbullar med cocos och vit choklad.
Jag satte igång med operation "varenda äpple" som syftar till att ta till vara så många vi kan :)
Äppelmos ska kokas och äppelkakor bakas, men dagens äppelprojekt blev, äppelformar!
Noomi som verkligen älskar att baka fick hjälpa till med både äppelformar och bullar.
Lyckliga, duktiga tjej som så noggrant kan pressa ut degen i formarna..
Så nu har frysen fått lite tillökning :)
Men jag veeeet att jag kommer undra, hur jag egentligen tänkte.. då jag skrev årtal på formarna..
Som om de skulle finnas några kvar till nästa år ;)
Ge mig ett par helger med fikagäster, så är dessa ett minne blott.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback