Solig september ♥

2013-09-08 @ 23:01:00
Det är ju helt amazing vilket härligt väder vi fortfarande har!! Nästan som sommar!!??
Och..jag vet..bara för att jag skriver det, så kommer det att bli skitkallt och regnigt imorrn..
Men nu njuter vi av att ha haft 20-25 grader och sol... i september :) Det gillas!!
Igår var det som vanligt, fotboll, för Benjamin på Skå IP.
Ett kärt besvär att ta sig dit, då solen sken från klarblå himmel :)
Efter en timme fick vi lasta in en varm & svettig kille i bilen.
Vi hann handla lite mat på hemvägen, men sen blev det endast en snabbvända hem för att lämna varorna och fixa lite innan vi fick hemlevererat en liten William som vi skulle passa medan Tomas spelade fotboll.
Tillsammans med Tytte & Filippa åkte förbi inom mammas grav och planterade om lite. En ny ros fick hon också.
Våra barn skulle ha vunnit första pris i flest antal fotografier på sig själv vid en grav, om det funnits någon sådan tävling..
De kommer att vara så vana vid det, att de i vuxen ålder kommer att råka säga, här är jag och mormor.. när ett sådant här foto dyker upp.
Barnen blir som som ljus vid graven. De ser ut som små fromma änglar tycker jag :)
 
När vi var färdiga med plantering och vattning så hade matchen vi skulle se, nere på Adelsövallen, redan kommit igång.
Tomas skulle tillsammans med fd lagkamrater spela en uppvisningmatch beståendes av, bla en fd landslagsspelare Tomas Antonelius.
Nina & Jennifer som passade Melvin, medan Mari var i Berlin, mötte också upp där.
En underbart solig dag hade vi, som varade långt in på kvällen.
 
Söndagen bjöd på samma soliga väder, om än någon grad kallare, kanske.
Jag Noomi och Noah promenerade till färjan för att ta bussen över till Munsö och fotbollsträningen.
Tomas & William gjorde oss sällskap. Jessie passade Benjamin som ville stanna hemma.
Många nya barn och föräldrar, dök upp på Söderby för att sparka boll. Kul!!
Noah spelade lite fotboll, han med. Men klättrade som vanligt runt en hel del också.
Efter fotbollen måste man stretcha ordentligt :)
Sötrumpor :)
 
Tillbaka på Adelsö ville Noomi och William leka vidare hemma hos Wille.
Så jag & Noah fick promenera hem, nedför backen, en man kort.
När jag hämtat hem Noomi för att sova lite middag så bakade jag en Nutella-kladdkaka, tog med Noah och
liftade sen med Tytte, hem till pappa, där det vankades fika med Emil & Angelica. Mysigt!!
 
Men som om det inte räckte med trevligt umgänge på en dag, så var Tytte och jag bjudna på tjejmiddag hemma hos Mari, där Nina & Jennifer skulle sova sista natten innan hemfärden till Kalmar i morgon.
Grillmat blev det :) Mumsisch!!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback