Hmm, en liten tripp...

2013-09-26 @ 23:11:16
...in på hälsohem för att vila upp sig lite kanske..?
Efter den här dagen så känns det som om man kanske skulle behöva det.
Körde på som en galning i förmiddags med att bestiga Mount Via.
Sänkte mig till nivå chokladmuta (Kitkat) till Noomi & Noah för att få, iaf känslan av, att ha lämnat baslägret bakom mig och, utan sherpas ta mig en bra bit uppåt...
Mitt i detta knackade grannfrun tvärs över vägen på. Hon som alltid är fräscht klädd och pigg som en mört.
Det gör inget för hon är så gullig!!
Men att öppna dörren till kaoset innanför, utstyrd till värsta sortens white trash, men en naken unge och en i en fd vit t-shirt (skinande vit på morgonen faktiskt) nu nedsmetad med Kitkat kändes väl så där...
Inte undra på att hon inte klev innanför dörren.. för jag bad ju henne aldrig.
Nej, av barmhärtighetsprincipen så lät jag bli.
 
Benjamin som fick besök av en kompis fick fösas ut efter att de skrikit 225 gånger åt ett spel tills Noah vaknade, dragit sönder en kudde och använt Noah som basketboll.
Det är så ovanligt att jag skickar ut barnen för att de gjort nåt hyssligt, att jag chockerade mig själv.
Men de var snart inne igen.
 
När nu ändå Noah blivit väckt så hämtade vi upp Noomi också så vi kunde gå ut och plocka ner lite fler äpplen till morgondagen. Eric som skulle hjälpa till hade visst ångrat sig.
Så återigen fick jag plocka ett äpple var 5 minut varvat med jakt av barn och övervakning av lekar.
En kort liten stund stod de stilla, knaprades på ett varsitt äpple, strategiskt placerade under ett av träden.
Det gjorde till sist, att jag lyckades fylla påsen och komma upp i de antal kilon jag anmält mig till att musta.
 
In igen och börja med middagen. Barn över 7 år lyser med sin frånvaro...som vanligt.
Skinka-broccoli-ädelostpaj och sallad lagas därför i låtsasblindhet för att inte få ett psykbryt när Noah för 8:e gången under denna dag, tömmer kökslådan med plastpåsar, rullar ut bakplåtspapper och folie..
...tömmer brödlådan och smular ut ett helt paket Brands-skorpor över golvet.
För alternativet är... inget alternativ.. om det skulle till att serveras någon middag denna kväll.
Noah som trött betyder (om inte röj och kaos) gnällig skitunge som hänger i benet och skriker om han inte får vara i famnen och hjälpa till..
Så det blev ett minst sagt rörigt kök, paj och sallad till sist..
Det blev också ett ofrivilligt bett av en bror i den andres armhåla...? Så skinnet punkterades på två ställen.
Det blev skrik, det blev gråt, det blev skam och det blev skratt... och det blev en hysteriskt trött mamma och ingen godnatt-saga då en mycket liten man hade svårt att komma till ro..
Vad det heller inte blev så var det läsning av läxa för Benjamin :(
Inte lätt i detta kaos att hitta tid och ro till detta..
Kan väl också lite, känna att familjer med multipla småbarn inte är superkompetibla med shiftarbete a'la ambulansjobb.
Lite svårt att få till matlagning, disk, tvätt, klädvård, bad, läxläsning, tandborstning och sagostund med tre vildar al alone.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback