Så trött...

2013-11-16 @ 22:39:00
Så trött på att inte kunna sova ordentligt på nätterna.
Så trött på hosta och feber.
Så trött på att vara trött!!
Kan inte bara den här vidrigt jobbiga förkylningen ge upp snart!! Ge oss ett break, liksom!!
Under tiden som jag skriver det här så lyssnar jag till trestämmiga hostningar ifrån sovrummet och önskar att vi imorrn vaknar upp friska allihop. Det är så mycket jag vill göra, men inte orkar.
Jag behöver måla färdigt i barnens rum tex, så att vi alla slipper dela på samma lilla sovrum.
Jag skulle också vilja hinna gå igenom och kolla vad Isac & Elin kan tänkas vilja hämta till sin lägenhet.
Jag skulle vilja gå ut och röja på tomten, det sista innan vintern kommer.
Men som jag mår nu så orkar jag ingenting!!
Jag skulle vilja lattja ute i skogen med barnen istället för att fördriva dagarna med att tempa, smärtstilla och tvinga i dem Airomir och nässpray.
Noah går nu in i sitt sjätte dygn med feber och är rätt less på att vara sjuk.
Inatt när han tempade 39.9 och lät som ett mindre tröskverk, gick han och jag upp och satte oss i soffan.
Lite Alvedon och ett par inhalationer, fick honom, efter någon timme att komma till ro så pass att han gick att stoppa tillbaka i sängen. Tycker så synd om honom :(
Benjamin & Noomi är piggare nu, tack o lov. Även om de också hostar nåt förfärligt.
Så pass pigga är de iaf, så att de med hjälp av sin far har lyckats förvandla kartongen från Reima,
till ett flygplan som tar dem precis dit de önskar...
Ni som känner Benjamin (BimBim) vet hur han älskar att återvinna och skapa nytt av skräp.
Är ni dessutom skarpögda och med bra slutledningsförmåga så kunde ni utan att veta,
kanske på bilderna förstå, vad vi roat oss med den sista tiden?
Precis!! Vi har torkat snoriga näsor med toapapper och använt mängder av Alvedonsuppar.
Over and out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback