Ett helt nytt liv..

2013-11-27 @ 23:05:21
...har vi inträtt i här hemma, iom att jag nu börjat jobba igen!
Lite lagom stressigt är det att få upp, få i frukost och på kläder de tre yngsta, samtidigt som man själv ska få med sig.. iaf de viktigaste.
Väl på jobbet är det inget stressigt utan mest bara trevligt :)
På bussen på väg hem börjar jag så sakteliga förbereda mig för hämtning och matlagning.
Idag då jag varken behövde hämta eller laga mat så torde det ju ha blivit en rätt soft kväll..
Men neeej, det blev raka motsatsen.
Eric hade passat de små från dess att Jörgen åkte vid strax innan kl 13 tills jag kom hem vid 16:20.
Synd bara att jag glömde upplysa honom att det är direkt olämpligt att de sover middag till 15:50.
Men nåja, de somnade för natten vid 21:30 iaf.. could have been (a little bit) worse.
Jessie lagade maten. Jag bara assisterade.
Det som rörde till kvällen och hettade upp humöret lite var att de två killar jag barnvaktade från 16:30 till 19:20, tillsammans med Benjamin idag, förvandlade sig själva till en skock döva apor och vårt hem till ett zoo....
Jag var rätt nära att gå upp i limningen kan jag säga...
Funderade allvarligt på att limma fast dem på stolarna vid middagen då de "charaderade" Agust & Lotta.. dvs säga, då de likt de upp-poppande gubbar man ska använda en gummiklubba på Grönan, för att banka ner i de hål de kom upp ur!!
De turades nämligen om att ställa sig upp, då och då för att rusa ett varv runt köket innan de schasades tillbaka till sina stolar.
Om jag ändå hade haft en gummiklubba....
(Nämna vill jag också bara att jag gillar dessa killar!! Men inte alltid som en trio och kanske inte alltid dess tempo och ljudvall som spränger igenom berg... då de sätter den sidan till!)
Giv mig styrka och en god nattsömn!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback