Förstår inte...

2013-06-16 @ 23:56:00
...för det går inte!!
Hittar inte tiden, längre, till att hänga här.
Dagarna bara försvinner en efter en, utan att jag hinner reflektera eller sammanfatta..
Noomi har hunnit fylla 3 år. Det gjorde hon i fredags..
 
Får försöka lägga in fler bilder från kalaset imorrn.
Men tårtor och kladdkakebilder kommer nu, som för att visa hur produktiv jag egentligen varit denna helg med tårtbakeriet.
 
 
(Några cupcakes skymtar i bak;)grunden också)
Överblivna bakverk skickades ner till kafé Hovgården.

I lördags var det 50-årsfest för Viveka, mina äldsta barns "låtsasmamma".
Jag hade som X-et så fint utttryckte det, fått "hedersuppdraget" ;) att göra tårtor till denna tillställning.
Snäll som jag är, så stod jag, mao hela lördagsförmiddagen och fixade tårtor.
Strax efter kl 13 kom Vivekas äldsta dotter med pojkvän för att hämta tårtor och mina 3 äldsta barn.
Med sig fick de, 5 tårtor, men endast två barn, då Eric bangade, eftersom han inte mådde bra.
Vivekas tårtor:
 
 
 
 
Lite halvläskigt var det att skicka iväg dessa tårtor i en varm bil för en 1,5-2-timmars resa.
Frågan var hur de skulle se ut vid ankomst...?
Barnen hade stannat på vägen och köpt påsar med frysta ärtor till de två gräddtårtorna och de hade klarat sig förhållandevis bra får man väl säga. Även om chokladbitarna runt om legat i riskzonen.
En eller ett par, hade fått lite livsupphållande assistans och justering innan servering.
Men det kan inte ha varit allt för farligt, efter som x-svärmor idag, skickade ett mail och berömde tårtorna ;)
 
Idag, söndag, så var det fotbollsträning på Adelsövallen för Benjamin. Kul!!!
Även om jag där fick veta att fotbollskolan i Skå inte alls tagit sommarupphåll från och med förra veckan, som vi trott, utan kört på som vanligt igår, kl 10. Utan oss dock :(
Så kan det bli ibland... när det är mycket att hålla koll på.
I samband med träningen idag, så körde vi även ner en tårta, till Kafé Hovgården, som jag slängt ihop av överblivna bottnar och fyllningar efter helgens tårt-tillverkningar.
Och med denna satte jag punkt för tårtkavalkaden. Nu tror jag nog att jag tar lite ledigt från bakeriet ett tag :)
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback