Bak & bad..

2013-06-30 @ 23:36:00
....samt lek, bus och fotboll får sammanfatta helgen som passerat allt för fort :(.
Har testbakat några cupcakes till en beställning i Juli.
Jag gjorde en chokladig muffin med både Nutella och marabou schweizernöt.
Testade också vilka formar de trivdes bäst i :) Därav alla olika storlekar.
Gröpte ett hål i dem..
..och gjorde en jordgubbsmousse som jag grundade hålen med.
Skivade därefter ner bitar av färska jordgubbar tills hålen var fyllda.
Täckte alltsammans med vit chokladfrosting, dekorerade med hjärtan och blommor som jag gjort i sockerpasta.
Gott som sjutton blev det ;)
Bjöd på dem, på nedersta bilden, när jag tidigare idag fick ett förslag/erbjudande presenterat för mig gällande att jag startar eget... med sponsring. Lite tankar väcker det...
Avslutade helgen med att baka lite till.. :)
Nämligen en knäckig kaka full med färska rabarber, jordgubbar och hallon.
Den får stå orörd tills imorrn då jag hoppas på finväder och fikabesök att göda ;).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback