Samtal med familjerätten

2013-07-12 @ 00:41:00
(FR=Familjerättens representant)
FR: -Hej. Vi har jagat dig ett antal gånger.
Jag:- Jaha, det har jag inte märkt. Om du inte menade det missade samtalet igår?
FR: -Nej, Min kollega har ringt, skickat brev och mailat ett ANTAL gånger!!
Jag: -Ok, det var ju konstigt efter som jag varken fått mail, brev eller fler samtal än det missade samtalet igår...?
FR:- Jaaahaaaa, det var ju konstigt!!!?? Det står här ATT... eh... att... eh..hon ring... eh...det var 2010..eh... skickat brev.. 2010..eh..mail... ehmm..det där får jag kolla upp...
Bla, bla, bla
FR: -Vi söker dig för faderskapsfastställan. För din son. Vad heter han?
Jag: -Noah
FR: - Är det en tjej?
Jag: -Eh, nej en kille... (var det inte just HONOM det gällde..?)
FR: -Kan du bokstavera namnet?
Jag: -N O A H
FR: -Vad heter dottern?
Jag: -Noomi
FR: -Ok, Det var ju likadant! Jag tänkte om det var samma barn. Är hon född 2010 och han 2012?
Jag: Ja...
FR: -Var bor pappan? Du och pappan är inte skrivna på samma adress!!
Jag: Eh, jo.
FR: -Nej.
Jag: Jo, det har vi varit i minst 9 år.
FR: -Nej!! ...Jaha, ok Marielunds..
Jag: Ja.
FR: Jörgen?
Jag: -Ja
FR: -Har ni fler barn? ...Benjamin? Är han ert gemensamma barn?
Jag: -Ja
FR: -Bodde ni ihop när Benjamin föddes?
Jag: -Ja
FR: -Har ni gjort det jämt?
Jag: -Jämt..? Eh...nej, men i minst 9 år. Kanske 10.
FR: -Hur mycket vägde Noah när han föddes?
Jag: -Det vet jag inte.
FR: -VA???? Hur lång var han?
Jag: -Minns inte.
FR: -VA?? Vet du inte???
Jag: - Nej, jag minns inte det!!
FR: -Ok!! Men du haaaaar det uppskrivet heeeeemma VA??
Jag: -Ja, det har jag!! På fleeera ställen!!!
FR: -Har du och Jörgen TRE gemensamma barn??
Jag: -Ja
FR: -Minns du senaste mensens första dag? (antar att de menade innan Noah föddes)
Jag: Nej
FR: -Har du haft sex med fler män under tiden Noah kunnat tänkas blivit till?
Jag: -Nej
FR: -Blev han till på normalt sätt?
Jag: -(eh..vad är normalt för dig..?) Ja
FR: -Och du kan inte tänkas att haft sex med någon annan då?
Jag: -Eh, nej.
FR: -Jag och min kollega tänkte komma hem till er på onsdag om det skulle passa, så ni kan underteckna faderskapsfastställan..
Jag: Nej, det kan inte passa. Skicka papprena så skriver vi under och skickar tillbaka dem.
FR: -Nej, det funkar inte så. Kan vi komma imorrn då?
Jag: -Ring mig imorrn. Jag sitter på färjan. (Next to my 17-year old daughter)
 
Nej, jag har inte haft sex med någon annan. Ja jag har fler barn än de tre gemensamma med Jörgen, så ja jag har haft sex med någon annan.. men nej ...jag har inte haft det under de senaste 4125 dagarna och... då hade jag mens en gång i månaden, jobbade heltid och duschade.. om inte varje dag så flera gånger i veckan... och ja, jag minns vad alla mina barn heter, när och var de är födda, vad deras kompisar heter och vad de är intresserade av, men ja, jag kan tänkas ha glömt vem som vägde vad och var hur lång... när de föddes.. 
 
Men ååååhhh, va trött jag blir på dessa meningslösa frågor och deras inkompetens!!!
Kom och topsa oss hela bunten och förvånas över att jag är mamma till alla 6 medan Jörgen bara är pappa till de tre yngsta.. som jag redan sagt..
Funderar starkt på att göra som Mari, som lyssnat sig igenom samtalen och förstått vartåt det barkat, föreslog.. Låna hem en liten gosse som bortom allt rimligt tvivel, INTE kan vara Jörgens, och sen bara spela med och glatt underteckna faderskapsfastställan.
Någon som har en liten mörkhyad underbaring på dryga året att låna ut?
....kanske borde jag nämna att Jörgen varit i Afgahnistan mestadels mellan maj-dec 2011... och se vad för slags genomtänka frågor denna upplysning kunde frambringa...?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback