Rush hour

2013-07-25 @ 10:52:03
Lite stressig och rätt omysig blev denna morgon.
Benjamin & jag startade tidigt, 3:45, med att hänga framför tv'n med ett ont öra och i väntan på att Iprenet skulle göra verkan.
När allt det var klart och vi somnat om fick jag väl sova 1,5 tim, innan Knoll & Tott var sugna på att gå upp.
Jörgen fick skakas liv i så att jag hann ner i tvättstugan innan han tog sig an dagens första uppdrag, ta husbilen på besiktning..
... och i denna medtaga Benjamin med tillhörande öra, för att få detta besiktigat på vårdcenntralen efteråt.
Ska bli intressant att få veta vad som felas örat.
Doktorn som tittade på det sist hade liksom ingen riktig aning.. men googlade (I guess) sig till svaret, nån slags infektion.
Denna infektion yttrar sig iaf på det sätt att Benjamin får ont i sitt vänstra öra varje gång han badat och dykt i sjön... Wirérd...
Sen hoppas vi stenhårt på att inget.. eller något mycket billigt felas husbilen.
 
Här hemma har det varit high life med gnäll och gnissel mest hela morgonen.. :/
Jag som skulle kunnat döda för en morgondusch, fick genomföra den med en sur unge i matstolen sittades vid handfatet och bankandes med en del till grinden.. hmmm... det fick honom bitvis tyst..
Försökte ta fram ostbågar och muta mig till att få torka och klä på mig, om inte ifred så iaf i tysthet.. men det dög inte!!
Blaskande med vatten i handfatet, gav mig istället 3 minuter till detta..
När jag sen skulle "låsa in" oss i köket för att göra frukost så var delen till grinden puts väck...??
Ackompanjerad av skrik och panik letade jag grinddel... tills huset liksom drog sin sista suck.. och bjöd på absolut tystnad!!??
Tyyyyystnad?? OMG!!?? Vad händer nu..?
Hörde på väg ut till köket ett knaprande läte och ett Mmmmm'ande...
 
Ostbågar kan verkligen duga.. om man bara får jobba lite för dem. Som att klättra upp och förse sig själv!
 
På de två timmar som passerat sen Jörgen & Benjamin åkte har jag alltså kommit så långt som till frukost nu...
Nyduschad visserligen, men i övrigt har inget annat hunnits med..
Dags att natta liten kille kanske...?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback