Magnus Ladulåsloppet Adelsö 2013

2013-07-06 @ 23:57:00
2013 skulle ju bli det år, vill jag minnas, som jag och Jessie skulle springa Magnus Ladulåsloppet..
Men av någon anledning kände jag mig inte lika manad, nu när tiden för detta var inne...
Hade kanske varit lättare om man tränat lite, tänkte jag.. och anmälde Benjamin & Noomi istället.
Någon med namnet Engström var ju tvungen att springa.. ;)
Benjamin som är född 2006 hamnade i klassen som sprang 1,6 km och Noomi i den som sprang 500m.
Noomi försökte locka med sig en springkompis och frågade både Melvin & William.
William skulle vara med och springa, men Melvin var inte sugen.. iaf inte förrän han fick se de andras nummerlappar och kände av stämningen på plats.
En efteranmälan gjordes och även Melvin tilldelades ett nummer.
Benjamins klass startade först och de utgick ifrån Adelsö förskola.
Lite allvarstyngt och nervigt :). Det var ju trots allt en stor dag idag, som Benjamin påminde mig om igår vid sovdags. Idag var dagen han skulle få en medalj :) Han hade t.o.m drömt om loppet under natten.
Benjamin tog sig runt och kämpade på bra även om han var trött.
Och vid målgången hägrade den eftertraktade medaljen..
Strax efter hans målgång började Noomi & co värma upp inför sitt lopp.
Jag blev imponerad att de sen kunde stå stilla och vänta på starten.
Men när de väl var dags blev det full fart i alla springsugna barn.
Noomi rusade på bra men var väl inte så där jättetävlingsinriktad, utan sprang lite sidledes i väntan på Tomas o Wille som var strax efter. När de knappat in rushade hon ifrån och siktade på mållinjen.
Men lite jobbigt var det allt..
...för en liten micropaus unnade hon sig innan hon sprang in över linjen och hämtade sin medalj.
William kom i mål strax därefter...
...hämtade medalj han med, innan de gick vidare till vätskekontrollen där det vankades vatten och piggelin :)
Smaskandes på sina glassar hejade de i mål Melvin, som troligtvis var loppets yngste deltagare som kom in som siste man. MEN vilken vinnare!!
Han hyllades med publikens jubel och pinnade på i turbo, på den sista sträckan fram mot mål.
Lycklig, förundrad och stolt. "De ropar, här kommer Melvin Engström. De hejar på mig!!!" :)
Medaljen var spännande.. Wow!! :)
Noah som ännu inte är tillräckligt stadig på benen för ett lopp av den här kalibern, fick nöja sig med att heja fram de andra. Och det var ju inte fy skam det heller!! :) Underbart väder och en härlig stämning, som det var!
Alla deltagande barn bjöds sen på saft, bulle, morotskaka och kolakaka.
Hamburgare såldes också, så jag tror nog att alla var mätta när vi åkte därifrån.
Vi åkte hem en stund, för lite middagsvila, innan vi åkte ner till Sjövillan för att bada och grilla korv.
Pappa & Emil kom förbi och åt lite grillad korv och lyssnade på löparberättelser ;)
Någon annan som också dök upp på stranden var Ann ♥ Min fina och allt för sällan sedda, bästis.
Inte så konstigt kanske då hon bor i Sollentuna, och jag mycket sällan lämnar ön :)
Väldans trevligt var det iaf att hon kom på visit.
Något annat mycket ovanligt, men trevligt, var att Mari och jag tog en varsin cider på stranden..
Vilket år inträffade det liksom..?
Nästa år, inträffar det, förhoppningsvis..att vi tar hem än fler Ladulåsmedaljer...
...för till nästa år borde Noah ha finslipat löparstegen tillräckligt! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback