Klippt va're här.

2013-07-10 @ 09:10:15
Imorrn har det gått en vecka sen Noomi böt frisyr.
Vi hade fullt röj här hemma förra torsdagen. Melvin var här eftersom Mari jobbade.
Dennis, Tilde, Evelyne och Charlie var här för att leka och umgås.
Tytte & Filippa kom förbi, på innan-semestern-fika.
Mari ramlade in efter jobbet och stannade och bjöd på grillmiddag.
Noomi, Evelyne och Melvin hade disco i Benjamins rum och vi andra hängde i köket.
Ett flertal gånger kikade jag in på discot. Det var full fart på dansande barn och dunkande rytmer.
Sista gången jag kikade in så satt de tre dansarna på rad mot väggen, storsmajlandes, så där som när nåt hyss är i görningen...
Hysset var redan kirrat så att säga..
Noomi, som hittat en sax och en plastlåda i Benjamins rum, hade kommit på ett kul sätt att använda båda dessa..
En hel massa hår låg det i plastlådan i Noomis knä..
Frågan är bara vems hår det var... Noomis, kunde jag rätt snabbt räkna ut.. men hur var hårstatusen på de andra..?
Helt ok, kunde jag konstatera efter att ha badat och duschat dem alla tre.
Evelyne hade blivit av med en tunn slinga, Melvin var orörd och Noomi, nyfriserad..
 
 
 
Ni som varit uppmärksamma här på bloggen har väl kanske redan upptäckt Noomis nya frisyr?
Vi håller själva, som bäst på att vänja oss vid att hennes blonda kalufs saknar en hel massa korkskruvar.
När håret blir statiskt, på studsmattan, så är det lätt att se att det är.. minst sagt.. ojämnt ;)
Där håret inte står rakt ut alls...så är det allt för kort för att kunna göra det...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback