Ja'nte så bra på å sova!!

2013-01-16 @ 17:42:41
Men en hel massa annat kan hon, flickungen min ;)
Hennes absolut nummer 1, favoritsyssla, alla kategorier just nu, är att klippa!
Klippa, klippa, klippa.. ALLT går att klippa.
Det är som om saxen har blivit en förlängning av hennes hand.
Att det sen är en sax för vänsterhänta när hon själv är högerhänt är bara ett hinder att överkomma.. ett gupp på vägen liksom. Irriterande men inget som stoppar upp trafiken..
Men, är det någon som känner för att förbarma sig över henne, och uppmuntra hennes hobby så tar hon säkert tacksamt, emot en sax för högerhänta, modell barn ;)
Och är det sen någon som är i behov av konfetti till ett kalas eller liknande, så fixar hon det i ett nafs..
Det finns att få i mindre bitar också för den som är intresserad!
 
Exakt, en, liten kissolycka har vi varit med om sen blöjorna lämnades åt Noah att ärva!!??
Inga problem alls med toabesöken mao.Duktig tjej!!
Idag, efter ännu ett väl genomfört besök så berömde jag henne över att ha varit så duktig på att bajsa och torka sig.
Hon svarar med att berömma mig tillbaka: -Du e alle fall dutti på å kissa!!
(jo, hon tränger sig på ibland och pressar sig in tillsammans med en, då man försöker stjäla till sig en minut ifred på toa. Och som den dam jag är, så kissar jag endast vid dessa besök)
 
Men det där med att sova middag, går det lite si och så med...
Hon försöker slingra sig och slippa undan.
Läsa saga och mysa, däremot, tycker hon är trevligt!
När jag lite subtilt försökte förläääänga myset och sagoläsningen, för att hon på så sätt kanske skulle råååka somna, hör jag en glad och pigg liten röst:
- Ja'nte så bra på å sova, lilla vän!! :)
Och vet ni vad... Ja'nte heller så bra på att sova just nu, tillfällena uteblir på nåt sätt :s
 
Men bra på att märka kläder är jag .. och ute i god tid ...iaf i tillräckligt god tid...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback