Ja, vill inte gå på dagis mer..

2013-02-19 @ 12:15:00
....jag vill bara va hemma me min lilla mamma. (lilla och lilla;))
Ja, hur bemöter man det, då mamma är hemma och faktiskt inte är i behov av barnomsorg.
Jo, man låter flickebarnet vara hemma så klart.
Punkt.
Men inte slut... för nu återstår frågan om förskoleplatsen skall sägas upp eller ej..
Kommer hon att ändra sig, igen..? Nej, det verkar som om hon, faktiskt, verkligen inte vill gå.
Men att betala barnomsorgsavgift bara för att.. i väntan på att hon, eventuellt ångrar sig eller att det blir dags för mig att börja jobba igen..
Nej, det känns inte hållbart att betala 8000-9000 för ingenting.
Jag ger det ett par veckor, och om inget ändras så säger jag upp platsen och njuter vidare av att få umgås med lilla vilda Hilda :)
Så här såg det ut i början, då hon glatt klev upp på morgonen för att åka till dagis:

Sen tog det stopp och ingen piggelin studsade längre upp på mornarna.. iaf inte för att klä på sig och ge sig iväg..
Nej, då var det som vanligt igen. Av och på med kläder.
Hon leker tom. med figurer som "pratar" med varandra och säger:
"-jag vill inte gå till dagis" "-jag vill va hemma"
 
Nu ska vi pyssla lite här hemma på temat "tänder, tandtroll och tandborste".
Benjamin, Noomi och jag.
För Benjamin var så in i bomben trött imorse och orkade inte upp i tid till skolan.
Tur för honom då, att han ännu inte äntrat skollivets måste-år :)
Förskoleverksamheten eller 6-års är ju frivillig. Annat blir det nästa år.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback