Hon är grejen, värsta grymma tjejen ♥

2013-02-15 @ 23:37:00
Hon är grejen, värsta grymma tjejen, hon är mitt alternativ.
Hon är grejen värsta grymma tjejen, flickan i mitt liv. (en av dem  ♥ :))
 
Hon är den som gör det möjligt för mig att inom en snart framtid, luta mig tillbaks och åse min storhet återfödas.. i en mindre och mer energirik kropp.
Se mina verk leva vidare, utvecklas och förbättras.
Möt mini-me:
Hey, what are you reading, girl?? Bedtime stories?? No? Let me see....
Recept på småkakor??? Cookies?? Hmm.. ok.
 
Baka? Du? NU...?
-Jo, varför inte!!
(Jo, det händer att jag tvättar mina barn.. typ varje kväll och ibland även på dagarna :) Den här sorten blir liksom aldrig riktigt ren, runt munnen..hur mycket man än tvättar ;))
Runt varje framgångsrik bagerska finns en övervakande, suckande, hmm:ande skeptiker...
(Den här sorten blir aldrig riktigt ren den heller..särskilt inte runt näsan)
Nu är det ju tur att vi framgångsrika bagerskor i familjen inte låter oss stoppas av hmm:anden och suckar..
Nej, vi bakar plåt efter plåt utan att låta oss nedslås.
Förmågan att hantera plåten full, kommer med bröstmjölken.. och kommer inte bröstmjölken... så kommer... babysemp, med den förmågan...eller nåt.. eh..
Dessa läckerheter bakades med sån inlevelse och frenesi att storebror inte kunde låta bli att ge sig in i bakandet han med.
En si så där 7 kakor hann han med innan han tröttnade på kladdandet ;)
Detta hindrade honom inte från att, i framgångens sötma, highfajva söstra sin, efter första provsmaket..
Thumbs up!!!!
Skeptikern då??
Ja, han slutade tvärt att humma.. tystad av en kaka, som han blev.
Så kom inte och säga att dottern min, inte kan dela med sig..för det kan hon & gör, gärna och ofta...
..även om det alla gånger inte, är de allra babyvänligaste saker, hon delar med sig av.
Lillebror blev grymt besviken över att fråntas denna läckerbit, men lät sig tröstas med ett bad i..
...diskhon.
Sen fick han nöja sig med att vara åskådare till bagarebarnens egenbakade fredagsmysgodis & glassfest.
Men, vem vet vad morgondagen har att bjuda på... när mamma tittar bort..?
Kakburken står härligt välfylld på köksbänken, trots provsmak och glassfest...
...och trots att mamman försåg sig när barnen tittade bort ;)
För vad kan vara ett bättre sätt, att fira en viktnedgång på fem kilo med, än en ett par, tre kakor...? ;)
Ont i magen??
Nej, det är väl sånt mammor hotar sina barn med om de äter för mycket onyttigt...
Varför de gör så??
Det är väl visa av erfarenhet!! ..kan jag tänka.. känna.... veta!
Aaaajjj!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback