Alla ♥-ans dag

2013-02-14 @ 23:57:00
Ja, hur är det nu..?
Är det idag man ska vara fnittrigt, bubbligt och himlastormande kär i livet? I partnern? I barnen?
Hmmm....
Jag har väl inte direkt haft min främsta kärleks-lyckobubbeldag idag.
Vad är man då?
Misslyckad? ;)
Må så vara. Men det är inte det lättaste att känna på beställning.
Inte så att jag inte älskar mitt liv och allt/det mesta däri, när den andan faller på ;)
Men ibland är det banne mig tungrott också, livet....
De små stojar och lever om efter ett par nätter med lite sömn.
De stora vill ha, men inte lika gärna ge... inte utan tjat och hot om vräkning iaf.
Och då kan det ibland faktiskt hellre va..
Partnern känns som allt annat än partner, utan kanske mer som en tidvis inneboende, då han ramlar in nu och då. Företrädelsevis sena kvällar eller helgförmiddagar.
Ibland känns det som om man ger och ger, men inget får igen.. och så är det ju egentligen inte för de små är ena riktiga givare som överöser en med kärlek och uppskattning.
Därför tog jag mig i kragen och sparkade igång mig själv.
Jag försökte fylla mig själv och mina ♥-an med just ♥-an :)
Noomi som i morse låtit meddela: "jag vill inte gå på dagis längre" och stannade hemma med mig, hjälpte mig i vanlig ordning med bakningen.
Vi började med att baka alla ♥-ans dagscakepops till "fröknarna" (pedagogerna) på "dagis" (förskolan)..
 
 
Noomi avrundade med att slicka i sig "cakepopsklistret" aka den smälta chokladen :)
 
Jag stödjer mustaschkampen.. eller? ;)
 
Igår bakade jag något annat godis till "fröknarna". Också det på ♥-temat. Mintkyssar med chokladhjärtan.
Idag la vi dem i en burk och knöt ett band om.. och vips, var Noomis alla ♥-ans dagspresent färdig :)
Dagiskompisarna skulle ju så klart också få hjärtan...
..och mitt lilla bus-bakälskande ♥ tyckte det var superkul att göra hjärtbröd åt sina kompisar.
Faktiskt var det så kul att vi gav bort de sista bröden som blev över från morgonens bak och bakade en omgång bröd till innan middagen.
Noomi gick då lös med deg och kavel, och gjorde sig ett egendesignat bröd :)
 
Noah då...vad roade han sig med under tiden som vi bakade..?
Jo, han försökte dra uppmärksamheten till sig på detta sätt...
..och när han lyckades med det, så såg han ut så här...
Little prince charming ♥
 
Med nygräddade hjärtbröd till vår potatis-och-purjolökssoppa slog vi oss ner vid middagsbordet.
Självklart så bakade jag och Noomi cakepops-♥-an till alla våra ♥-an här hemma också.
Så kom inte och säg att jag inte försökte åtminstone.. ;)
 
 

Kommentarer
Postat av: Tina

Anna! Du måste öppna ANNAS BAGERI ...NU!

Svar: Jag tänkte börja med att dejta dig för att överlämna något du borde fått för länge sen! Where are you this weekend?
5underbarabarn

2013-02-15 @ 11:15:39
Postat av: Lotta

Jaa jag säger som Tina, öppna eget!!! Du är så fantastiskt duktig!!!

Svar: Ja, det vore nåt det :) Väntar in Nompan bara ;) Hon är grym på att baka!!
5underbarabarn

2013-02-15 @ 16:09:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback