Swisch...

2013-08-18 @ 23:59:00
...så var den här helgen förbi.. och vi är ännu lite närmare skolstart.. :/
Jessie är först ut och börjar imorrn.
Benjamin får mjukstarta lite, genom att börja först på onsdag... vilket också är dagen för dagisfotografering..
Terminens aktiviteter har redan hunnit starta upp, så som fotbollen. Kul!!
Nu har även Noomi börjat spela, i ett bus-och-leklag på Munsö. Jättekul tyckte hon :)
Benjamin stannade hemma och lekte med Jonte under tiden, passade av Jessie.
 
 
 
 
 
 
 
 
Jörgen som jobbat natt och försovit sig kom lagom till träningen var över och fick den stora äran att skjutsa hem oss. Vi kom i så pass god tid till färjan att vi hann ner till vattnet för att plaska och kasta sten.
 
 
 
Bäst vi stod där och kastade sten så fick jag se en kraftig rökutveckling på Adelsösidan, precis över vårt hus..
Jag fick en flashback och kunde inte slappna av förrän jag ringt hem och hört med Jessica, som berättade att det var någon som eldade.. på ödetomten där vår granne brunnit inne för ett par år sedan...
Phiuuuw. Att det inte var lillstugan denna gång kunde jag ju se via kameran...
När färjan, med oss ombord lagt till på Adelsö så åkte vi inte hem, utan upp till Sättra och hämtade Evelyne.
Noomi har längtat så efter att få leka med henne.
De började med att äta lunch ute i solen..
Sen hann de leka lite dryga timmen innan det var dags för Benjamins fotbollsträning på Adelsövallen.
 
 
 
 
 
Noomi, Evelyne och Noah sysselsatte sig med att spela boll de med :)
Att klappa Jennys hund var också kul..
Sen bar det av hemåt med ytterligare ett barn. Alex ville följa med och leka med Benjamin.
Noomi & Evlan fick hjälpa mig att mosa jordgubbar till en rulltårta som vi bakade.
Slicka vispar var också en uppgift de åtog sig tacksamt.. :)
Det var faktiskt dagens andra rulltårta som bakades :)
Den första bakade jag och tog med hem till kenneth & Carina.
Dit jag begav mig för att fika med dem, Mari och Melvin dagen innan Carina återvänder till London.
 
Strax innan kl 17 blev Alex hämtad och evelyne som stannade över middagen åkte hem strax efter kl 18.
Efter det så dök Robin upp och lekte med Benjamin.
De pep iväg hem till Robin också och lattjade tills det var dags att ta sig en kvällsdusch innan sovdags.
Inte konstigt att de somnar på under 5 minuter..
....eller att jag bara hinner läsa 2 sidor i min bok...innan jag släcker och somnar...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback