Jag går och fiskar ..¨¨🐟...¨¨

2013-08-15 @ 23:59:00
Idag har vi haft en rätt slö och slapp dag här hemma.
Jörgen som varit ledig från ambulansen har röjt lite på tomten medan barnen har lekt ute mestadels.
På eftermiddagen tyckte Jörgen att vi kunde åka och fiska, vilket barnen tyckte var en kul idé.
Jessie och Millan som skulle hänga på tyckte att det var en kul idé att baka något gott att ta med..
Att sen det blev jag som bakade.. var nog mitt eget fel då jag tyckte att hastbullar var lämpligt att baka.
Eftersom vi ville iväg så fort som möjligt.
Hastbullar bakade jag.
Men som vanligt då jag bakar har jag svårt att sätta stopp..
Varför sitta och rulla tummarna medan det man bakar står i ugnen och svettas liksom..?
Nä, bättre då att baka vidare. Havrekakor med mörk choklad fick det också bli..
Den för tidiga födelsedagspresenten från Isac & Elin premiärinvigdes och fick med beröm godkänt :)
När kakorna var färdiggräddade parades de ihop två och två med Nutella emellan.
Bakningen tog ju då liiite längre tid än de 24 minuter som hastbullarna bakades på, så Mari och Melvin som vi ringt och bjudit med oss till sjön, ringde och efterlyste oss.. :)
Vi slängde med korv, bröd och grill också eftersom klockan nu blivit middagsdags.
Lite fiske hann barnen med.
Melvin och Millan fick varsin fisk, men vare sig Melvins mört eller Millans lilla aborre var speciellt imponerande.
En massa spring på bryggan av 4 orangefärgade småkottar höll oss andra alerta.
Korv och fika lockade dem iaf att sitta ner en stund.
Under tiden vi satt där färgades himlen orange och solen sänkte sig ner i vattnet.
Benjamin ville trots detta, ta sig ett kvällsdopp..
Kanske sommarens sista...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback