Hemma igen.

2013-08-07 @ 23:15:50
Dags att återvända till vardag och rutiner :(
Inte blev det någon mjukstart heller.
Jörgen som tagit tjänstledigt från vårdcentralen för att prova på, att köra ambulans igen, hade missat att kolla hur hans schema för veckan såg ut.
Jobb, jobb, jobb, kan jag säga.. från tidig morgon till sena kvällen.
Idag då han kom hem som tidigast, hade klockan hunnit bli 19.
Imorrn åker han vid 7 och kommer hem igen vid 24:15.
Mycket trist för mig, då jag sedan länge haft bakning till ett bröllop på lördag, inbokat, och skulle verkligen behövt ha haft lite tid till detta...
Som det ser ut nu så får jag göra så mycket jag hinner fram till fredag (Jörgen är ledig då) och sen ägna hela den dagen och natten till bakningen.
Idag har jag börjat göra några blommor...
Så lite pressat känns det allt...
Noomi som är van att få vara med och baka fick trots idogt tjatande hålla tassarna borta och var rätt så stött över det.
"Tänk om jag var vuxen och du barn. Då skulle du inte få vara med!!"
Nej, det skulle så klart inte kännas bra.
Men trots detta kloka påpekande från hennes sida så fick hon finna sig i att mamma bakade själv denna gång.
 
Försöker hitta tid till att gå igenom alla bilderna från Öland också, för att ladda upp dem här tillsammans med en reseberättelse. Får se vilket år den kommer...
 
Sen väntar fönstren på mer färg och rummet som maskerats och spacklats på samma sak.. men det får verkligen vänta tills efter lördagens bröllop!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback