När man inte får till det..

2013-04-02 @ 00:14:00
När allting hinner ikapp och man liksom inte får till det... det är då man måste försöka hitta tillbaka till glädjen och ta makten över sitt mående.
Inte låta sig dras ned, utan verkligen kämpa för att ta sig ur allt det negativa.
Lätt att säga kanske, men svårt att göra.
Då gäller det att se sig om och använda sig av all den hjälp man kan få.
Jag har 6 anledningar till att kämpa och komma tillbaka till ett liv som känns mer roligt än trist, gladare än ledsamt och med fler glada skratt än arga ord.
Nu kanske det låter som om jag aldrig är glad eller nöjd med mitt liv. Att jag är en ledsen sort.
Men saken är den att jag vanligtvis har lätt att se glädjeämnen i livet, även om jag dras med ett katastroftänk som triggar mig att oroas för all sköns presumtiva farligheter.
Sen mamma dog, och av olika anledningar har jag sakta förvandlats till en vilsen själ som allt som oftast briserar i ilska pga brist på ork, stöd, avlastning och vardagligt kaos.
Jag känner mig ensam och som om jag bär ansvaret för all världens problem.
Detta är något jag nu måste ta tag och börja nysta i.
Jag måste stå stark för barnen och bryta detta negativa som nästlat sig in i mitt liv och hem.
Önskar så, att mamma fanns här hos mig med sina kloka ord och goda råd.
Även om jag är gammal nog och tillräckligt livserfaren, för att själv se lösningen på problemen, så hade det varit så skönt att få hennes kvitto på att jag tänker rätt.
"Här mamma kan du ta ett kort som kommer att muntra upp dig"
 
Benjamin är , som jag har berättat förut, en känslig kille som känner av stämningar och känslor.
Han får mig att gråta av skam och känslor av otillräcklighet.
 
Noomi som snart fyller 3 har också upptäckt att allt inte står rätt till, och att mamma inte är som vanligt.
 
Att jag lider skall inte de små må dåligt av, så dags nu att nysta i det trassliga och hitta vägen ut ur mörkret, för återigen vandra i ljuset.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback