Inkognito

2013-04-08 @ 23:05:00
Mein gott!!
Som jag har slingrat, ursäktat och bortförklarat mig för att slippa skylta med min sorgligt eftersatta kondition inför fitnessmaffian på Munsö.. ;)
 
Hallåååååå, jag var också fit en gång... för ...länge... MYCKET... länge sen!!
 
Jag vill minnas att jag var en slags kvinnlig *Fimpen, yngst och minst i damlaget och på väg mot landslaget... ;)
En bolltrollare av rang, utan det minsta problem att hålla en match eller två igenom, utan byten...
Vad hände sen liksom...?
 
Äldst, störst och fetast, med en kondis som i bästa fall tar mig till färjan, hemmifrån, på 5 minuter (typ 100-200 m) och DÅ med 320 i puls och med överhängande risk för pulsåderbrock..
 
Så fit är inte ett ord, förknippat med mig, överhuvudtaget, längre, om man inte räknar in namnet som beskriver min nedre region, plussar på med sista bokstaven i slut och den första i mitt namn.
 
Så, ja, jag har ju därför, med framgång, hållit mig ifrån de gemensamma sportrelaterade aktiviteter, som jag trevligt nog fortfarande blir inbjuden till (de fikarelaterade har jag dock deltagit i..).
Ända tills idag!??
 
Idag kände jag, att jag plötsligt, efter år av slingrande, inte kunde komma på en enda relevant bortförklaring... till att inte komma.
 
Så skräckfyllt, stressat och lite upprymt rafsade jag, 13 minuter innan färjan skulle gå, ihop bandyklubba, skor och kläder, begav mig av hemifrån och upplevde en känsla som jag inte upplevt sen jag slutade röka.
Bara det, att den i detta fall, blandades med en fnissig och bjussa-på-mig-själv-känsla.
 
Den ursprungliga, outspädda känslan beskrivs väl kanske bäst som skam.
Skammen man som rökare (en utdöende och som en mindre begåvad klassad sort) kände om/när man mötte nån man kände, med en cigg i sin hand.
Den skammen som yttrade sig på så sätt, att ciggen snabbt fimpades, knappt påbörjad, när man mötte grannen på väg ut på sin dagliga power walk och ersattes av ett klämkäckt hej och ett leende som sa, kolla på mig, jag är också ute och rör på mig...och jag... röker INTE... heller!!
Den sortens dömande skam som talade om vad alla man mötte ansåg om ens person.
 
Den känslan gjorde mig sällskap till färjan..
Igångtriggad av.... föremålet i min hand..... -bandyklubban!!??
Genast kom så känslan, som tvingade mig att scanna min planerade färdväg för att i tid upptäcka en eventuell granne eller annan "kändis" .. i tid för att... VAD DÅ???
Slänga iväg en bandyklubba för x antal kronor och låtsas som om det regnar??
Det var någonstans här som fnisset smög sig på och trängde in skammen i ett hörn.
 
Tankarna på omgivningens dom "men hallå, vad ska fettot med en bandyklubba till" och "tror hon seriöst att hon kan lura NÅGON att tro, att hon vet hur man använder en sådan" "Skulle inte tro det va??" fick mig inte att kasta klubban och vända hemåt, funderandes på vad ursäkten till att utebli, från bandyn denna vecka skulle kunna bli.
Nej, de fick mig som sagt på gott humör!! :)
Jo, jag lyckas ibland roa mig själv, genom att stanna upp och verkligen se mig själv!!
Se mig själv i allsköns sjuka tankar och vanföreställningar.
Och inse att, vad andra tycker och tror, inte kunde bekomma mig mindre.
Och därför bjussar jag mig själv på ett lyckligt fniss... SOM garanterat får eventuella åskådare att stänga dörrarna om sig och misstänksamt betrakta den glatt fnissande tjockisen med en bandyklubba i handen!! ;)
Tjockisen som för säkerhets skull förflyttade sig, inkognito, bakom sonens solglasögon ;)
 
*Fimpen=min barndoms hjälte!!!! ♥♥♥
 

Kommentarer
Postat av: Lotta

Å Anna du e ju helt underbart galen, tokig o rolig! Du borde bli kåsör för en tidning så alla får/kan ta del av de du skriver! Va fan ska jag skylla på då för att råka missa bandyn? Ja blir alltid slagen på ben o fötter o händer så ja gillar inte att spela bandy, titta däremot är rätt kul! Men om du vill ha skjuts dit, så kan jag kanske hänga med o testa...litegrann...! Just nu är jag helt färdig efter ett 55minuterspass med skivstången på hela 3,5kg!!! Å du, jag tycker om dig precis som du är...! Kram kram

Svar: Lotta!!! Klart att du ska med!!
Häng på redan på måndag och spela så lite/mycket du har lust :)
Love U
Kram
5underbarabarn

2013-04-09 @ 20:07:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback