Waz up??

2012-09-04 @ 00:47:00
Fick ett rart sms ifrån en av mina fina vänner för ett par timmar sen :)
Vi brukar ibland, bara på skoj, skriva på engelska till varandra, och då gärna som två tanter på tea-party.
I sms:et jag fick stod det: -Hallo my dear. How are you?
En så fin fråga genererar allt som oftast strofer som:
-Oh, thank you dear, for asking. I'm fine. How are you then?
Men icke ikväll.
Ikväll var det gangstastuket som gällde kände jag, så svaret blev:
-Yo, bro. I'm cool. Waz up?
Lite sånt stuk har Benjamin gått och skaffat sig nu när han är en stooor kille ;)
-Ameh!!!
-Meh Åååååå!! Låter han, tex när svaret på en fråga inte blir som han önskar. Inte mer än rätt då att morsan hans också skaffar sig lite attityd :)
Man får praktisera på sina vänner för att hitta den rätta tonen och de rätta orden.
Noomi saknar sin storebrorsa när han är i skolan men börjar vänja sig.
Jag saknar också fisungen men dagarna går så fort att han knappt hunnit ut genom dörren innan det är dags för mig att gå och möta honom vid bussen.
Idag fick jag sällskap av både Isac, Noomi & Noah.
Vilken dag sen, vi fick idag, med sol och sommarvärme.
Vi kunde ju inte annat än att släppa alla innemåsten och tillbringa dagen utomhus.
Både lunch och lunchvila förlades utomhus idag :)
Jättemysig lunch hade vi, Noomi & jag medan Noah låg och sov.
Sov gjorde inte katten >.< som istället passade på att förse sig från min tallrik medan jag satte myggnät på vagnen. Ivägschasad som hon blev, stukade hennes ego...och DET kunde hon ha tyckte jag...
Noomi hade, som ni kanske lagt märke till, klätt sig själv då vi skulle gå ut... :)
Men det tog inte lång stund innan ordinarie klädkod här hemma anammades...
Imorrn är det spännande värre att se om ett inköp visar sig vara lyckat eller inte.... :)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback