Vad klagar jag för...?

2012-09-06 @ 00:30:54
Här kan man säga att temat för dagen varit tvätt.
Jag hann tvätta 4 maskiner tvätt, hänga ut och stryka en massa.
Noah sov säkert (tog inte tid) i lite drygt en timme, dagtid, i sträck!!!!
Det gjorde att jag hann lite mer än vanligt.
Trots det så fick jag ett arabanfall när jag kopplat in det nya modemet och inte fått telefonerna att funka!!
Jag har beställt bredbandstelefoni och tänkte idag efter 2 dygn utan telefon fixa till det.
Typiskt då att allt skulle krångla..
Dessutom fattade jag inte varför det inte funkade och det gjorde mig rasande... Kul anledning till att freaka ur!!
Men det gjorde jag iaf och Eric som nyss kommit hem från 3 dagars praktik flydde upp till sitt rum...
Fly du tänkte jag..jag skulle också ha flytt om jag kunde...
Istället blev jag inbjuden till underhållning på hög nivå :)
Noomi näckade (som vanligt och inte ett dugg underhållande) iklädde sig en kökshandduk och studs-hoppade i sängen samtidigt som hon snurrade runt och tokskrattade..
Det var lite som att se fågeln i Kalle Anka på julafton ni vet.. den som dansar in i bild:)
Bara det att Noomi studsade in. Noahstackarn som försökte tutta i godan ro fick ge upp det...
He was terrified..
What on earth is she doing???
Ja man kanske inte alltid förstår alla hennes upptåg, en hon kan konsten att roa, det är ett som är säkert!!
Hon lyckades dessutom avleda min ilskeattack, som var helt onödig då felet låg hos telia som efter en stund ordnat upp det och telefonerna kom igång :)
Men mitt anfall tidigare hade fått mig att inse att det är dags att lämna hemmet någon timme då och då...
För att inte skjuta de intentionerna på framtiden så beslöt jag mig för att när Jörgen kommit hem så skulle jag bege mig en stund till Mari för att umgås med henne & kusin Nina som är på besök.
Sagt och gjort.
Efter att vi ätit och jag ammat den lille så skulle jag ge mig iväg.
Klockan va 20:00 och jag tänkte att jag skulle vara borta någon timme iaf.
Jag sa hej då och gick mot hallen.. -ja, fölla mee!!
Noomi tyckte inte att min idé var särskilt genomtänkt.
Jag hade ju "glömt" att inkludera henne i min utflykt till världen utanför.
Nej, jag ska åka själv svarade jag samtidigt som jag tänker..ja, men hon då.
Hon får ju heller aldrig tid ensam utan bebisbror.. och får just nu allt för lite av min tid kan jag tycka..så blödig som jag är, ger jag mig iväg på egetidsmys........ med lilla fröken Noomi :)
Inte som jag tänkt..men mysigt ändå!!
För jag saknar ju verkligen att få umgås med henne alldeles själv. Hon är ju så underbar!!! ♥
Hemma hos Mari hängde vi sen med Nina & Jennifer i sofforna framför tv'n medan Mari nattade sin prins för sista gången på 4 dygn. Hon drar nämligen till Alsace i morgon med jobbet :)
Nina & Jennifer ska bo hos Melvin under tiden.
Mari blev ruskigt bortskämd av Nina som lagade mat, lekte med Melvin och badade den samma innan hon övergick till att vika kläder. För att inte vara sämre så strök jag hennes kläder inför resan :)
För att komma i stämning inför platsombytet så bjöd Mari på vin..ja hon drack själv också...
Lägg märke till vinets namn :) MARI(E) D'ALSACE ;)
När klockan precis passerat 21:30 så tyckte jag att det var dags att tacka för oss.
Noomi behövde hem och sova och jag behövde tutta lillebror.
Lite  "cykling" ville Noomi också hinna med innan det var marsh pannkaka till tandborstning och säng.
..pannkaka.. :/ påminner mig om att Benjamin ska ha matsäck med sig imorrn!!
Hoppas, hoppas att jag inte glömmer det!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback