Trevligt umgänge

2012-09-02 @ 15:13:11
Igår åkte Jörgen iväg vid 10:30 för att handla en del saker. Jag och barnen skulle fixa lite hemma var det tänkt.
När Jörgen ringde och meddelade att punkt ett på hans to-dolist var avverkad och att han nu tänkte åka och storhandla lite mat så styrde jag om honom och tyckte att nu när han ändå var iväg utan en massa måsten så var det HÖG tid att hälsa på hans föräldrar!! Han är dålig på det förstår ni. Att ta sig för såna saker.
Hur som helst så åkte han dit, till både sin egen och sina föräldrars glädje, och blev kvar där iaf 3 timmar.
Sen blev det matshopping på City Gross och till sist ett litet ärende åt mig på Bauhaus, införskaffade rundstav och fästen till mitt lilla källarprojekt.
Här hemma hann min kompis Ann komma på besök. Noomi såg till att hålla henne sysselsatt :)
Här är de på span efter en nyckelpiga som Noomi hittat:
Inte såg jag någon nyckelpiga iaf när jag tittade efter... däremot två äckliga sniiiiglaaar...
När Jörgen kommit hem så blev det en sen middag beståendes av korv med bröd :)
Det fanns nämligen inte mycket kvar av dagen då. Ann & Rasmus (jo för han var också med hit, även om jag bara såg honom i 2 minuter sammanlagt) åt korv med oss innan de var så snälla och skjutsade mig till Mari innan de åkte vidare hem till sig.
Mari & jag skulle ha vår sedan länge planerade, mången gång uppskjutna filmkväll.
Igår blev den alltså av och mysades med en snorig liten kille framför hunderspelen tillbringade jag ca 2 timmar innan jag blev upphämtad av Jörgen & Noah.
Mao var gårdagen en dag, på flera sätt fylld av trevligt umgänge :)
Ps. Vi lämnade lite på filmen, att titta färdigt på ikväll..så nu återstår att se om det blir av eller om det skjuts på framtiden igen :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback