Sudda,sudda bort din sura min..

2012-09-06 @ 23:05:45
..ja usch vilken supersurig dag det här blev!!
Aldrig roligt att börja morgonen med bråk och tjafs för då har den känslan en tendens att dröja sig kvar...
Och så blev fallet här idag. Jag var på dåligt humör och fick just inget vettigt alls gjort.
Noah hade sina skrik och gnällpass jämt fördelade över dagen men mestadels var han på bra humör.
Noomi som inte har något annat läge (om hon inte är sjuk) for runt både högt och lågt som den kvittrande lärka hon är. Inga sova-samtidigt-stunder fick jag till idag heller just som jag behövde det som mest.
Snackade med Conny om elbilen och utifrån den infon han fick så löd domen: -köp nya batterier.
Han bad mig kolla upp vad det stod för nummer på batteriet och återkomma.
Men när jag ringde upp honom igen så hade han inte tid att svara så då satte jag igång att leta själv.. eller själv och själv. Jag tog emot tips från min FB-vänner och hittade på så sätt fram till att Kjell&co säljer just de batterierna som behövs. Ancie den raringen erbjöd sig att handla dem åt mig, men nu blev det så att Jörgen slutar så tidigt som 11 imorrn och då hinner vi fixa det själva.
Men tack ändå ♥ Tack också för det trevliga, peppande samtalet som även ledde till att jag lagade köttfärssås till middag :)
Något annat surigt som dök upp från någon okänd plats var en påse med 2 sura godisar...
Noomi blev överlycklig då hon kände igen påsen.. -Goooodis!! Det var precis innan maten var klar som hon hittade påsen och alltså inget godisläge. Men när jag såg vad som fanns i så lät jag henne behålla den...
Noomi gillar inte sura godisar och det påminde jag henne om.
Hon lät sig dock inte hindras av detta utan förklarade helt frankt att hon skulle diska godisarna...

-De blev jättegoda!!! :) Tyckte hon. Smart tjej den här!!
Efter maten var det Nomis tur att sura ur!!
Noah hade under mitt vakande öga fått chansen att bekanta sig med Mamma Mu..
Och DET gillades INTE av Noomi som slet åt sig kossan och skrek: -det är MIN Mamma Mu!!!
Sen klampade hon muttrandes ut ur sovrummet med sin allra käraste ko under armen.
Vi kl 21 när Jörgen kom hem, hade surheten släppt, och vi kunde alla samsas i soffan för biomys med film och vindruvor som Benjamin & Noomi hade fixat. Noah fick nöja sig med film och sällskap han :)

Bara för att jag skröt i telefon för både Rolle & Ancie om hur pigg jag är trots att jag sover i snitt 4 timmar per natt... så är jag plötsligt-mega-supertrött och toooookslut!!! Nu ska här sovas!! Good night!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback