Luskammarhelg

2012-09-17 @ 18:23:00
Luskammarhelg var det i vår kommun nu i helgen.. och jag annonserade detta till alla som ville lyssna..och även till dem som inte hade lus(t) att höra på det örat.
-Ska du göra DET, luskamma?? Fick jag tex höra..
Jo, det tänkte jag faktiskt och det brukar jag göra när det tillbjuds.
MEN tror ni inte att jag glömde det, bara därför... :S
Så idag har jag haft ångest över att kanske ha skickat smitthärdar ut i världen..
Luskammade oss som var hemma och höll tummarna för att även de andra var lusfria.
Benjamin hann knappt innanför dörren innan jag kastade mig över honom med luskammen i högsta hugg..
Inga löss i det vackra huvudet heller, thank heaven, seven eleven!!!
Vackra frisyrer fick vi allihopa :)
Blev lite förvånad dock över att inte fler är intresserade av att luskamma och kanske undvika att få hem de obehagliga djuren..
Inte för att vi brukar vada runt i löss här hemma..men under mina 21 år som mamma har vi iaf haft besök av dessa otrevliga varelser 3 gånger och det räcker mer än gärna för mig!!!
Man kanske skulle göra luskammarhelgerna lite roligare.... lite mer folkfestlika..?
Nåt skojsigt för barnen, med godis, ansiktsmålning och utklädnad kanske.
Knacka dörr.. -Lus eller godis??? Det kanske skulle få folk på andra tankar.. :D
Glad Luskammarhelg på er allihopa!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback