Fnular och får inget vettigt alls gjort..

2012-09-14 @ 16:35:54
Imorrn får vi finbesök här hemma... och det borde framkalla panik och städiver hos mig... men nope!!
Inga såna känslor alls infinner sig...och då känner jag verkligen efter långt därinne..
Istället fick jag & barnen fredagsmyskänslor i brist på fint uteväder..
Vi har läst sagor och myst i sängen..
Vi har lekt kill-och-pruttlekar...
Vi har tjuvätit av fredagsmysglassen...
Men INGET vettigt blir gjort!
Hur kul är det, egentligen, att städa med ett gäng hulliganer som rör till dubbelt så snabbt som jag plockar undan? Inte ett dugg!!
Antagligen kommer jag imorrn, rafsa ihop allt som samlats i köket, exlusive barn och annat levande, under veckan som gått, och med hjälp av Jörgen släpa det antigen uppför trappan eller nerför till källaren..
I vild panik röja fram ett presentabelt kök, för att sen inför prästen, låtsas vara avslappnad i vårt alltid lika hemtrevliga kök..
Jo, för så är det. Prästen Lizen kommer på besök inför Noahs dop som än så länge är mitt minst planerade dop. Alltså då menar jag INTE att det kommer att komma fler barn att döpa i den här familjen!!! Absolut inte!!
Men kanske hinner jag, typ, planera ikapp.
Hoppas det :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback