Är de seriösa..??

2012-09-05 @ 09:44:00
Alla de som skriver de där hurtfriska morgonstatusarna på FB??
"ännu en dag full av möjligheter" "får se vad denna dag har att erbjuda i form av nya upplevelser" och annat..!!??
Visst att det är sant, att livet ÄR fullt av möjlighter och tillfällen man inte vill missa, meeeen vaknar de verkligen i den känslan??
Då är jag undantaget... vaknar.. ååå... är trött och seg, inte nödvändigtvis sur..men definitivt inte fylld av nya-möjlighter-känslan!!
Den infinner sig lååång senare, då dagen övergått till typ tidig eftermiddag...
Här har just passerat en helt vanlig morgon utan en tanke på vilka möjligheter den kan föra med sig..
Här lever vi i allra högsta grad i nuet och tar det som det kommer..
Och kommer det gör det.. tex det dåliga mammasamvetet då man för sent upptäcker att det är onsdag och biblioteksdag.. med barnet på färjan.. och böckerna hemma i köket.. :/
Nåja, curling är en sport man borde tillämpa på is..och inte hemma i småhuskök..
 
Min kompis Lene, är enligt henne själv superslarvig med att komma ihåg alla skolsaker med det har istället gjort att hennes dotter har stenkoll på allt och ser till att matsäck och gympapåsar finns på plats i skolväskan på rätt dag.
Kanske dags att anamma det sättet jag med... men dessvärre säger mig min erfarenhet att det inte går lika lätt och smidigt att glömma sig fram till en hyperskärpt skolkille med koll på det mesta..
Jag tror nämligen att många killar saknar den där konsekvensanalytiska sida som krävs för att skaffa sig den kollen..?
Eller också så är det just sådana här mammatankar som gör att de aldrig skaffar sig den... :/
 
Nästa händelse i vår livsresa onsdagen den 5/9 blev denna.... Ooooops hördes en liten hungrig röst säga..
...för att strax efter juuubla: -Mamma Mu-ost!!!!!
En kulinarisk fullträff enligt denna koälskande flicka :)
En frukost på tu (MU) man hand med denna skönhet stod nu som nästa punkt på schemat.
Te't mitt, hade precis dragit färdigt när larmet gick....
Hur dum får man vara, om man tror att man själv skulle hinna äta frukost innan sin bebis??
Mer än lovligt har jag nu bevisat.
Och nej, jag hade inga tendenser till att vilja tömma koppen över skrikmonstret!!
Ställde bort tekopp, dukade snällt undan och sköt frukosten på framtiden.
Och inget synd om mig är det, jag vet, för framtiden har redan varit här... :)
Mätt och belåten, förbereder jag mig och de 2 små, för att gå ut och hänga dagens andra maskin tvätt.
Bebisattiraljer för en solig dag :)
Så söta dessa små miniglajjor..det är nästan så att "nya-möjligheter-känslan" infinner sig lite tidigare än normalt..
Mammasamvetet är dessutom som bortblåst, och tanken på att sluta curla skjuts (lite skamfyllt) på framtiden.. då jag skickade biblioteksböckerna med storasyster som tog en senare buss.
Snälla "fröken" Johan skulle hämta upp böckerna från Jessica!! Vilken service ♥ Tack!!!
Nu kan min gosse få låna böcker som alla andra :) och slipper komma hem och skälla på sin mamma som denna gång inte glömt frukten men istället biblioteksböckerna..
Jag har alltid sagt att det är tufft att ha barn i skolan eller förskolan...så mycket man slipper glömma när de är hemma och lediga!!
(Skönt att jag iaf borstade hans tänder mycket grundligt både igår kväll och nu imorse för Johan berättade att flortanten var på ingång :) Inge kul ju att tugga tabletter och skylta med ett rött leeende :D)
Lite mys innan skolplikten kallar...
Ses sen min fina prins ♥ Syrran, brorsan och jag håller ställningarna tills du kommer hem igen!!

Kommentarer
Postat av: Rebecka

Skönt att läsa att jag inte är den enda som glömmer biblioteksböcker...Vad gäller tedrickande och frukost har jag inte ätit en enda måltid på fyra månader utan bebis i knät!! Han måste ha nån slags radar för när mamma tänker stoppa nåt i munnen! Han kan ligga och sova i ett annat rum, och ändå lyckas börja skrika just när det är dags för mamma att äta. Undrar om han är utsänd av nån som tycker jag ska banta? Typ Viktväktar-KGB, eller nåt?

Svar: Jo, men så är det :) Synd bara att jag inte lyssnar på den sortens påtryckning... utan ser till att äta upp mig kvällstid då Jörgen är hemma.. :/ Men för mig är det självförvållat det där med skrik och mat eftersom jag hela tiden ska försöka få så mycket som möjligt gjort vilket gör att jag först "ska bara" hela tiden..och då jag till sist sätter mig för att äta så har Noah tröttnat helt och hållet ;)
5underbarabarn

2012-09-05 @ 13:16:08
URL: http://www.nallemor.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback